سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات پاک سازی سنبل آبی در ۳۵ هکتار از پهنه آبی لنگرود

فرماندار لنگرود ازپاک سازی سنبل آبی دراین شهرستان خبر داد و گفت: ۳۵ هکتار از پهنه آبی این شهرستان در معرض خطر این گیاه مهاجم است.

محمدرضا جلالی در بازدید از محل جمع‌آوری سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله افزود: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است که باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بی‌رویه این گیاه مهاجم انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از هجوم سنبل آبی گفت: گیاه مهاجر و مهاجم سنبل آبی به تالاب ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌های شهرستان نفوذ کرده و موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی و کاهش کیفیت آب شده است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه گیاه مهاجم به سرعت رشد می‌کند اضافه کرد: سنبل آبی خطر جدی برای اکوسیستم‌های آبی است و برای کنترل و کاهش رشد بی‌حد این گیاه ، باید ادارات حوزه پدافند غیرعامل شهرستان تمهیدات لازم را داشته باشند.

جلالی به وضعیت بستر رودخانه‌های منتهی به دریا در منطقه رادارکومه چمخاله اشاره و تصریح کرد: این بستر رودخانه حدود یک کیلومتر طول و ۲۰ متر عرض دارد که متاسفانه مملو از سنبل آبی است که برای پاک‌سازی و جمع آوری این گیاه مهاجم از رودخانه از حوزه بسیج سازندگی شهرستان درخواست کمک شده و همه ظرفیت‌های شهرستان نیز باید پای کار باشند.

وی از آغاز عملیات پاکسازی و جمع آوری ۳۵ هکتار از اراضی آب بندان‌ها و رودخانه‌های لنگرود از گیاه مهاجم سنبل آبی خبرداد و گفت: هدف ما ایجاد برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم است و امیدواریم در زمان معین و مشخص ، این بسترآبی پاک‌سازی و از افزایش و پیشروی سنبل آبی جلوگیری شود.

برچسب ها: سنبل آبی ، گیاه مهاجم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.