سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سازمان ملل درباره توزیع سلاح بین شهرک‌نشینان صهیونیست

سازمان ملل متحد با اشاره به اعلامیه مقامات اسرائیلی مبنی بر توزیع سلاح بین شهرک‌نشین‌ها، هشدار داد که این مساله تنها خشونت را افزایش می‌دهد.

به نقل از آناتولی، سازمان ملل هشدار داد که بیش از ۱۲۰هزار قبضه سلاح بین ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین توزیع شده است که این آمار توسط خود رژیم اسرائیل اعلام شده است.

جرمی لارنس، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که اعلام اسرائیل مبنی بر توزیع گسترده سلاح بین شهرک‌نشین‌ها نگران کننده است.

لورنس گفت: اظهارات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت اسرائیل که این اعلامیه را منتشر کرد، تنها به افزایش خشونت در منطقه منجر خواهد شد.

وی به افزایش آمار تیراندازی در شهرک‌های یهودی نشین اشاره کرد که بعد از اعلام این خبر رخ داده است.

لارنس همچنین به گزارش سپتامبر (شهریورماه) آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد که در آن یک هزار و ۳۵۰ حمله شهرک‌نشین‌ها به مردم فلسطین در کرانه باختری ثبت شد که ۵۵ مورد آن مسلحانه بود.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد که توزیع سلاح بین شهرک‌نشین‌ها تنها خشونت و حمله علیه فلسطینی‌های منطقه را افزایش می‌دهد.

وی همچنین به گزارش سالانه ولکر ترک کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ماه فوریه (اسفندماه ۱۴۰۲) به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد، اشاره کرد که در آن درباره استفاده از زبان تحریک آمیز توسط مقامات ارشد اسرائیل هشدار داده بود.

لارنس هشدار ترک را تکرار کرد که رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل، مردم فلسطین را انسان خطاب نمی‌کنند که این مساله از نظر قوانین بین المللی حقوق بشر محکوم شده است.

بن‌گویر در ویدئویی که ژوئن (خردادماه) امسال منتشر شد، درباره اسرای فلسطینی گفت: «به جای غذای بیشتر، باید به سر اسرای فلسطینی شلیک کرد.»

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.