سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صمت یزد مطرح کرد؛

رفع مشکل تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی کمتر از ۲ سال آینده

صادقیان گفت: اکتشافات معدنی در راستان افزایش ذخایر معدنی در استان یزد به نتیجه رسیده است و نتایج آن کمتر از 2 ماه آینده منتشر خواهد شد.

صادقیان  مدیرکل صمت یزد در بازدید از طرح‌های معدنی و صنعتی بافق گفت: با تلاش مجموعه زمین شناسی کشور، اکتشافات معدنی در استان یزد به نتیجه رسیده است و نتایج آن کمتر از ۲ ماه آینده منتشر خواهد شد.

او افزود: اکتشافات عمیق را در شهرستان بافق شروع کردیم که منجر به کشف مگنت و همات شدند.

صادقیان بیان کرد: این اکتشاف ذخایر ما را به ۲/۳ میلیارد تن افرایش می‌دهد و حرکت جدیدی است به سوی اکتشافات عمیق که این‌ها زنجیره‌های تکمیلی برای فولاد ایجاد می‌کند. 

او گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌ها برای شهرستان بافق بحث خوراک بوده است؛ مشکل تامین خوراک معدنی شهرستان بافق کمتر از ۲ سال آینده با توافقات جدید رفع خواهد شد و برای ۳۰ سال آینده تامین خواهد بود.

مدیرکل صمت یزد در رابطه با معدن D۱۹ بیان داشت: پروانه بهره برداری معدن D۱۹ در شرف صدور است که ۲۴ میلیون ذخیره اقتصادی و ۵۰ میلیون تن کل ذخیره آن است.

او افزود: سالیانه قرار است بیش از چهار میلیون سنگ استخراج شود که ۵۰ درصد آن مربوط به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق است.

صادقیان گفت: در بافق معادنی هستند که در مجوز‌های خود دچار مشکل شدند که طرحی را با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست رقم زدیم تا محیط پاکسازی و مجوز‌های آن به روزرسانی شود و ظرف مدت یک سال چهره نازیبای ایجاد شده توسط برخی معادن در محیط زیست و منابع طبیعی پاکسازی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.