فاطمی گفت: صنایع و معادن بافق متقبل شدند از محل مسئولیت‌های اجتماعی و عوارض ۲ درصد، در سه سال متمادی، برای ۲۷ مدرسه مبلغ ۷۸۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز و صنایع و معادن شهرستان بافق با محوریت زیرساخت‌های آموزش و پرورش گفت: سرمایه گذاری ۷۸۶ میلیاردی صنایع و معادن برای برطرف شدن دغدغه‌های آموزشی شهرستان از جمله کمبود فضای آموزشی، نامساعد بودن مدارس، حجم بالای دانش آموزان و... انجام می‌شود. 

او افزود: همچنین در زمینه مساجد و نمازخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، اردوگاه‌ها و... نیز این مبلغ هزینه می‌شود. 

فاطمی بیان کرد: مصوب شد از محل ۲ درصدی که در اختیار شهرستان است، سالیانه حداقل ۵۰ میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و با تصویب شورای آموزش و پرورش برای ساخت مدارس و زیرساخت‌ها هزینه شود.

او گفت: برای هفت شهرستان باقی مانده نیز این نشست برگزار می‌شود و امیدوار هستیم منشأ یک تحول بزرگ در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و تعلیم و تربیت استان شکل بگیرد. 

استاندار یزد بیان داشت: کمبود معلم در همه شهرستان‌ها وجود دارد که پیگیری شد در سهمیه جذب، افزایشی صورت بگیرد، اما همچنان نیاز ما را برطرف نکرده است

میرجعفری رئیس آموزش و پرورش بافق نیز گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس بافق تخریبی و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و تا اول مهر نیاز است پنج طرح تکمیل ساخت مدرسه، آماده سازی شود و به بهره برداری برسد. 

او افزود: تا سال ۱۴۰۶، ۴۴ طرح تخریب و بازسازی و تامین تجهیزات مورد نیاز، وجود دارد که اعتبار موردنیاز آن نزدیک به ۹۴۱ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار