سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممانعت لابی صهیونیسم در آمریکا از اتمام جنگ در غرب آسیا

یک استاد دانشگاه آمریکا تائید کرد که لابی قوی صهیونیسم در آمریکا مانع از پایان درگیری در غرب آسیا می‌شود.

جفری ساکس، اقتصاددان آمریکایی و استاد دانشگاه کلمبیا آمریکا تایید کرد که راه حل بحران در خاورمیانه روشن است، اما لابی قوی (رژیم) اسرائیل در آمریکا همچنان مانع آن است.

ساکس در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: این تصمیم کاملا واضح است، اما اراده سیاسی تاکنون توسط لابی قدرتمند (رژیم) اسرائیل مسدود شده است.

به گفته این استاد آمریکایی، اگر آمریکا مانع از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد نشود و بار دیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله روسیه، برای دستیابی به راه حل دو کشوری برای فلسطین همکاری کنند، صلح در خاورمیانه امکان پذیر خواهد بود. 

یک سال پس از وقایع ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ارتش رژیم تروریستی اسرائیل به جنگ خود در نوار غزه، از طریق زمین، دریا و هوا ادامه می‌دهد و یک وضعیت انسانی فاجعه بار در نتیجه محاصره و آواره شدن اکثریت جمعیت غزه به وجود آورده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که مقیاس وسیع ویرانی در نوار غزه نیازمند عملیات‌های بازسازی است که ممکن است به ده‌ها و صدها میلیارد دلار نیاز داشته باشد. از سویی دیگر برنامه توسعه سازمان ملل تائید کرد که نوار غزه به حدود ۸۰ سال زمان نیاز دارد تا تمام ویرانی‌ها را بازسازی کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.