سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور و تمدید ۱۰۱ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طی نیمه نخست امسال ۱۰۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و تمدید شده است.

حسنعلی حسین‌پور با اشاره به بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان اردبیل به تعداد ۷۱۴ مورد گفت: امسال ۲۷۳ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و وسایل زمین باری در استان انجام شد.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل از ۷۶۲ مورد نمونه‌برداری و آزمایش نمونه از مراکز تولیدی استان اردبیل در ۶ ماه امسال خبر داد و افزود: در قالب اجرای طرح امین، علاوه بر انجام ۸۰۲ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی استان، ۱۱۸ نمونه و آزمون مطابقت استاندارد نیز انجام شده است.
به گفته او، در زمینه ارزیابی انطباق کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری نیز تعداد ۴۹ فقره گواهینامه انطباق و در زمینه ارزیابی انطباق کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری هم تعداد ۸۴۱ فقره گواهینامه انطباق توسط اداره کل استاندارد استان اردبیل طی امسال صادر شده است.
حسین پور همچنین با اشاره به ۱۴ مورد بازرسی از سردخانه‌های استان اردبیل بیان کرد: امسال ۱۸۲ مورد نظارت بر نهاد‌های ارزیابی انطباق استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار انجام شده و گواهینامه صلاحیت چهار آزمایشگاه همکار نیز تمدید شده است.
او به تشکیل و ارجاع ۱۰ پرونده توقیفی به مراجع قضایی و نیز ارجاع ۷۱ پرونده به تعزیرات حکومتی استان مربوط به حوزه خدمت اداره کل استاندارد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال پایش کمی محصولات واحد‌های تولید استان به شکل جدی آغاز شده و در این زمینه از ۱۲۹ مورد پایش انجام شده، ۱۱۳ مورد تایید شده و ۱۶ محصول نیز مردود اعلام شده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل همچنین با اشاره به آزمون یک هزار و ۳۷۸ نازل جایگاه سوخت استان اردبیل در سال جاری و آزمون ۱۷۹ باسکول وسایط نقلیه چرخدار جاده‌ای و سنجش صحت عملکرد آنها افزود: آموزن صحت عملکرد ترازو‌های مورد استفاده در داد و ستد‌های عمومی شهروندان نیز به تعداد ۳۲۹ مورد انجام شده است.
حسین پور همچنین با اشاره به کارآموزی و آموزش مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی استان با ۲ هزار و ۳۲۲ نفر ساعت در سال جاری گفت: امسال کارشناسان استاندارد استان نیز به مدت ۲۸۰ نفر ساعت آموزش تخصصی دیده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.