سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاش شدن اسناد خطرناکی درباره کمک‌های انگلیس به ارتش اسرائیل

یک وب سایت انگلیسی مدارکی را فاش کرده است که نشان می‌دهد ارتش انگلیس به ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کمک‌های خطرناکی می‌کند.

وب‌سایت انگلیسی محرمانه «Declassified UK» با استناد به اسناد تازه فاش شده، گزارش داد که انگلیس در خصوص تکنیک‌های جنگ روانی و حملات سایبری به ارتش رژیم تروریستی اسرائیل مشاوره و کمک عملی کرده است.

براساس گزارش سما الاخباریه، این وب‌سایت توضیح داد: فایل‌های فاش‌شده نشان می‌دهد که تیپ ۷۷ ارتش انگلیس با ارتش اسرائیل ارتباطات مخفیانه دارند که در آن استراتژی و تاکتیک‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

این وب سایت افزود: این گروه نظامی انگلیس از عملیات روانی و رسانه‌های اجتماعی برای کمک به جنگ در عصر اطلاعات استفاده می‌کند، این بخش تخصصی در جنگ روانی مانند حملات سایبری و فعالیت‌های تبلیغاتی است.

وب سایت محرمانه اعلام کرد که  عملیات رسانه‌ای رژیم تروریستی اسرائیل شامل استفاده از کلیپ‌های ویدئویی ساختگی و حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از بمباران غزه است. 

این وب سایت همچنین تایید کرد که دو تبادل با ارتش اسرائیل در پادگان تیپ ۷۷ در هرمیتاژ و برکشایر، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ انجام شده است و اسناد فاش شده از عملیات هک ارتش اسرائیل توسط گروهی به نام «Anonymous for Justice» آمده است. 

اسرائیل به دلیل نسل کشی و جنایات جنگی در غزه توسط دادگاه‌های بین المللی تحت تحقیق است، در حالی که وزارت دفاع انگلیس از پاسخگویی به درخواست‌های آزادی اطلاعات یا سوالات پارلمانی در مورد کمک نظامی خود به اسرائیل خودداری می‌کند.

پروفسور پل راجرز، استاد بازنشسته در کالج فرماندهی و ستاد خدمات مشترک ارتش انگلیس اظهار داشت: این افشاگری بسیار مهمی است که گستردگی پیوند‌های سطح بالا بین اپراتور‌های جنگ روانی اسرائیل و انگلیس را نشان می‌دهد و مانند همیشه، نیاز بیشتر به شفافیت از سوی ارتش در تمام سطوح را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این خصوص ادعا کرد:  ما به طور منظم ماموریت‌های دفاعی غیرعملیاتی را در سطح کارکنان با شرکای خود در سراسر جهان انجام می‌دهیم و همه این ماموریت‌ها بر بهترین عملکرد‌ها تمرکز دارند و با قوانین بشردوستانه بین المللی مطابقت دارند.

این وزارتخانه از توضیح اینکه آیا همکاری در جنگ روانی با اسرائیل همچنان ادامه دارد یا خیر، خودداری کرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۰:۵۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
سفارت انگلیس رادرایران تعطیل کنید باز مینه فرهنگی مملکت همخوانی ندارد.
همچنین سیاست؟!