سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدفگذاری برای کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: برای سال آینده کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان هدفگذاری شده است.

مهدی دوستی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان گفت: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هرمزگان در بهار و تابستان امسال با ۲ و هشت دهم درصد، رتبه نخست کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرده است و بیمه بگیران بیکاری نیز ۳۱ درصد کاهش یافته اند.

وی با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی بیکاری در تابستان ۱۴۰۰ گفت: پارسال این نرخ به حدود ۱۱ درصد، و امسال به ۸ و هفت دهم درصد رسیده است.

استاندار هرمزگان افزود: تصویب و بازنگری طرح جامع جزیره هرمز صورت گرفته است و مشکلات مردم در خصوص حریم ۶۰ متری دریا برطرف می‌شود.

مهدی دوستی با اشاره به تصمیم گیری شورای توسعه هرمزگان درخصوص ۲۱ طرح اقتصادی مردمی گفت: این طرح‌ها می‌تواند برای ۵۰۰ تَن شغل ایجاد کند.

وی افزود: امسال با تحصیل حدود ۵۴ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های مهارت محور، هرمزگان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

استاندارهرمزگان بر ضرورت تطبیق بیشتر سرفصل‌های درسی با نیاز صنعت، و برنامه‌ریزی برای باز کردن مسیر ادامه تحصیل هنرجویان تاکید کرد.

دوستی نداشتن آمار دقیق در حوزه کشاورزی را یکی از ضعف‌های کشور دانست و گفت: از آبان ماه سرشماری بخش کشاورزی در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و کشاورزان باید در این طرح همکاری کنند.

اجرای طرح‌های پیشران استان در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن، پیگیری طرح‌های مولدسازی، ادامه توسعه بندری هرمزگان، تکمیل طرح‌های نهضت ملی مسکن و تلاش برای افزایش کیفیت زیست شهری مردم از دیگر تأکیدات استاندار هرمزگان در این جلسه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.