استاندار هرمزگان گفت: ارتباط فعالان بخش خصوصی و تجار هرمزگان و هند باید تقویت شود.

 مهدی دوستی در دیدار با سفیر هند در ایران و فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش این کشور، افزود: رابطه ایران و هند فراتر از تعارفات مرسوم است، زیرا زمانی این دو کشور دارای تاریخ، زبان و فرهنگ مشترک بوده‌اند.

وی با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و کشور هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار ابراز امیدواری کرد این توافق به سرعت اجرایی شود تا شاهد گسترش روابط دو کشور در همه حوزه‌ها شویم.

دوستی افزود: نیمی از منطقه مکران در هرمزگان واقع است و برای اجرای فعالیت‌های مؤثر میان دو کشور با محوریت این منطقه آمادگی داریم.

وی به آغاز طرح تولید موز در هرمزگان با همکاری بخش خصوصی هند هم اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد کشاورزی در کشور هند، به استفاده از تجربیات این کشور و شباهت آب و هوایی و دمایی آن با استان هرمزگان علاقمندیم تا کشاورزی استان را توسعه دهیم.

استاندار هرمزگان هند را جزو کشور‌های پیشرو در توسعه روستایی معرفی کرد و افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، افزایش درآمد مردم و بهبود کیفیت زیست روستایی در هرمزگان، آماده استفاده از تجربیات کشور هند هستیم.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی گفت: برای انعقاد تفاهم‌نامه و قرار دادن ظرفیت زمین‌های بندر شهید رجایی در اختیار کشور‌های دوست آماده ایم و می‌توانیم از ظرفیت هند در بخش اپراتوری این بندر نیز استفاده کنیم.

لزوم افزایش همکاری‌های مشترک در پرورش ماهی در قفس و تعریف طرح‌های مشترک در زمینه اسکراپ کشتی‌ها (اوراق کردن کشتی‌های قدیمی) از دیگر موارد مطرح شده از سوی استاندار هرمزگان بود.

سفیر هند در ایران نیز گفت: میزبانی ایرانی‌ها در سطح جهانی قابل تحسین است و شاید هیچ کشوری نیست که بتواند در این سطح از میهمانان خارجی استقبال کند.
رودرا گائوراو شرست افزود: هندوستان بسیار علاقه‌مند است مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد و از ویژگی راهگذر شمال - جنوب برای تجارت و بازرگانی با کشور‌های اوراسیا استفاده کند.

وی گفت: منطقه مکران برای هندوستان بسیار با اهمیت است از این رو علاقمند به تقویت ارتباط خود با استان‌های این منطقه هستیم.

رودرا گائوراو شرست با استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان برای استفاده تجربیات هند در توسعه روستایی گفت: بیش از ۶۵ درصد مردم هند در روستا‌ها زندگی می‌کنند و شهر حیدرآباد نیز به لحاظ فرهنگی شباهت زیادی به ایران دارد و در این شهر موسسه ملی توسعه روستایی وجود دارد که می‌توان با آن در این زمینه همکاری کرد.

وی همچنین از تقویت تعاملات میان تجار و بازرگان هندی و هرمزگانی استقبال کرد و گفت: در صورت برپایی نمایشگاهی در هرمزگان، امکان دعوت از بازرگانان هندی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 

ارتباط فعالان بخش خصوصی و تجار هند و هرمزگان باید تقویت شود

ارتباط فعالان بخش خصوصی و تجار هند و هرمزگان باید تقویت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.