سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مرسوله پستی درکردستان

مدیر کل پست کردستان گفت: ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۳۸۳ فقره مرسوله پستی در نیمه نخست امسال در استان جابه‌جا شد که نسبت به مدت پارسال ۱۳ درصد افزایش داشت.

محمد امیدی امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست، با اشاره به اینکه روزانه ۱۷هزار مرسوله پستی در استان جابجا می شود، اظهار کرد: در این مدت، مرسولات پستی صادر شده از استان یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۸۲ فقره بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشت.

وی گفت: تعداد مرسولات پستی وارده نیز یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۰۷ فقره بوده که هشت درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

مدیرکل پست کردستان افزود: در سال جاری شکایات نسبت به سال قبل ۶۳ درصد قبل کاهش داشته و اداره کل پست استان در ارائه خدمات پستی مقام نخست کشور را کسب کرده است.

امیدی با بیان اینکه ۳۲۲ فروشگاه اینترنتی رسمی ثبت شده در کردستان در حال فعالیت هستند، افزود: طی ۶ ماه نخست سال جاری میزان تجارت الکترو نیک ۲۰۷ هزار و ۹۸۲ فقره بوده که افزایش ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۶۵۹ نقطه پستی فعال در استان، ۱۱ مورد دولتی و بقیه خصوصی است که از این تعداد ۲۸۷ نقطه آن روستایی و بقیه شهری است.

امیدی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی پست استان، کمبود فضای عملیاتی است که مقدمات خرید زمین حداقل پنج هزار مترمربع برای افزایش فضا در دست اقدام است.

وی از عدم همکاری شهرداری در اجرای پروژه ملی GNAF (آدرس ملی استاندارد ایران) در استان خبر داد و افزود: ۲۰ دستگاه اجرایی دولتی که با آدرس سر و کار دارند، باید آدرس دهی سلیقه‌ای کنار گذاشته و از آدرس واحد استفاده کنند که اگر در این مورد همکاری صورت نگیرد استان در سرشماری با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

به گفته مدیر کل پست کردستان، توسعه سرویس‌های الکترونیکی و توسعه هوشمندسازی خدمات پستی در استان از جمله برنامه‌های در دست اجراست.

۹ اکتبر به نام روز جهانی پست نامگذاری شده که امسال مصادف با ۱۸ مهرماه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.