سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد، از دستگیری فردی که در فضای مجازی، اقدام به انتشار تصاویر و تهدید دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی، موجب برهم زدن آرامش و ایجاد مزاحمت برای وی شده است، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قراردهند که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی، به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: متهم در ابتدا هرگونه ارتکاب جرم را انکار می‌کرد، اما با توجه به شواهد موجود و پس از انجام بازجویی‌های لازم، اعتراف کرد که تصاویر و ویدئو‌های شاکی را از صفحه شخصی او برداشت کرده و با ترکیب آنها با عکس‌ها و ویدئو‌های مستهجن، صفحه‌ای جعلی به نام شاکی ایجاد کرده است.

سرهنگ ابوالحسینی با اشاره به ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه خواهد داشت، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان یزد یادآور شد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.