سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت بزرگترین واحد فرآوری گوگرد شمال شرق کشور ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ صادرات از طریق گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۲۲.۲ درصد و در ارزش ۱۹.۲ درصد افزایش یافته است.

جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات کالا در نیمه نخست امسال از گمرکات خراسان رضوی به میزان هزار و ۵۵۰ تن و به ارزش ۸۷۶ میلیون دلار بود در حالی که این رقم در ۶ ماهه مشابه سال گذشته هزار و ۲۷۴ تن کالا به ارزش ۷۳۷ میلیون دلار بود.

او افزود: عمده اقلام صادراتی از خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال پسته، زعفران، شمش آهن و فولاد، سیب تازه، کامپاند، پلی استیرن و مهمترین کشور‌های مقصد صادرات، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، عراق و پاکستان بودند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی همچنین درخصوص واردات از طریق گمرکات استان ادامه داد: در۶ ماهه نخست امسال، ۱۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش هفت درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

جعفری مهمترین کالا‌های وارداتی را پنبه حلاجی نشده، نخ الیاف، روغن دانه آفتابگردان، قهوه، انبه، آب پنیر و شیرخشک برشمرد و بیان کرد: در این مدت، امارات، چین، تاجیکستان، هلند و ازبکستان به ترتیب پنج کشور برتر واردکننده کالا به گمرکات استان خراسان رضوی بوده اند.

او میزان واردات کالا در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از گمرکات خراسان رضوی را ۱۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۴ میلیون دلار ذکر کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.