سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ هزار و ۲۶۴ پرونده در چهارمحال و بختیاری به صلح و سازش رسید

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۸ هزار و ۲۶۴ پرونده در شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد.

کرم شیخ پور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ هزار و ۶۸۲ پرونده به شعب شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری وارد شد و ۴ هزار و ۴۰۲ پرونده از قبل وجود داشته که از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۸۶ پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده ۲۵ هزار و ۹۶۵ پرونده قابل صلح و سازش بود، افزود: در این مدت ۳۲ درصد پرونده‌های که قابلیت صلح و سازش داشتند، به سازش رسید.

رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶ دادگاه صلح در شهرستان‌های اردل، بروجن، کوهرنگ، فارسان، سامان و کیار راه اندازی شده است.

شیخ پور با بیان اینکه ۶ دادگاه صلح نیز در بخش‌های شهرستان‌ها فعال شده است، اضافه کرد: دادگاه صلح شهرستان‌های بن، فلارد، خانمیرزا، لردگان و شهرکرد طی دو ماه آینده افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: رسیدگی تخصصی، کاهش اطاله دادرسی نظارت بر کیفیت سازش و صرفه جویی در وقت و هزینه دادرسی از جمله مزایای دادگاه‌های صلح است که به تسهیل امور مردم کمک می‌کند.

شیخ پور گفت: دادگاه صلح صلاحیت رسیدگی به برخی دعاوی حقوقی از جمله تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق، دعاوی مربوط به جهیزیه، مهریه و دعاوی مالی تا نصاب یک میلیارد ریال را دارد.

وی اظهار کرد: دادگاه‌های صلح موظف هستند، ابتدا پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهند و در صورتی که امکان صلح و سازش برقرار نباشد و یا در صورت مخالفت یکی از طرفین دعوا، در این صورت دادگاه صلح رأسا به ماهیت دعوا رسیدگی می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.