سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرهنگ قربانی لرد:

جنگل‌های گیلان برای پایش به ۴ پهپاد نیاز دارد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان گفت: حداقل به ۴ پهپاد دیگر نیاز داریم تا در شناسایی محل حریق و پایش جنگل‌های استان به کار گرفته شود.

سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از پهپاد و دوربین دیدبلند جهت پایش عرصه‌های ملی گفت: ضمن افزایش ۱۰۰ درصدی ضریب حفاظت، شاهد ایجاد بازدارندگی در مقابل تخریب و تصرف جنگل‌ها خواهیم بود.

او عملیات اطفای حریق در جنگل‌ها را با استفاده از تجهیزات انفرادی شامل دمنده و آتش کوب و بیل و چنگک و کوله آب پاش و... دانست و افزود: بیش از پایگاه اطفای حریق، به تجهیزات اطفای حریق و خودرو‌های آفرود و بیابانی برای دسترسی به نقاط صعب العبور بالادست جنگل‌ها و مراتع نیاز داریم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان استاندارد جهانی حضور نیرو‌های حفاظتی در اراضی جنگلی را هزار نفر در هر هکتار دانست و یادآور شد: در کشور ما با توجه به وسعت جنگل‌ها و توپوگرافی و شرایط جغرافیایی، هنوز این شاخص ابلاغ نشده؛ این در حالی است که بیش از ۶۰۰ نیروی جنگلبان، پایش عرصه‌های ملی استان را برعهده دارند و حداقل به ۲۵۰ نیروی دیگر نیاز داریم.

سرهنگ قربانی لرد بخش عمده جنگلبانان را نیروی شرکتی دانست و از دولت خواست پیگیر تبدیل وضعیت این نیرو‌ها باشد و تصریح کرد: با کمک هوشمندسازی پایش عرصه‌های ملی، نیاز به نیروی انسانی کاهش می‌یابد و ضمن بازدارندگی متخلفین و سودجویان، کیفیت حفاظت از اراضی ملی و جنگلی را افزایش می‌دهد.

او همچنین با بیان اینکه در حال حاضر از یک دستگاه پهپاد برای پایش جنگل‌های گیلان استفاده می‌شود، گفت: حداقل به ۴ پهپاد دیگر نیاز داریم تا هم در شناسایی حریق در لحظات اولیه و هم در جلوگیری از تصرفات به کار گرفته شود؛ از این پهپاد‌ها جهت تهیه نقشه‌های رقومی از عرصه‌ها نیز استفاده می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خواستار تخصیص بودجه ویژه جهت تهیه دوربین‌های دیدبلند با وضوح ۷۰ کیلومتری و ایجاد زیرساخت‌های آن شد و افزود: هر کدام از این دوربین‌ها و پهپاد‌ها کار ۱۰ نفر را انجام می‌دهد و لذا علاوه بر افزایش ۱۰۰ درصدی ضریب حفاظت، شاهد ایجاد بازدارندگی در مقابل تخریب و تصرف جنگل‌ها خواهیم بود.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.