سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از انجام تعمیرات میاندور‌های به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

ابراهیم قلعه سری معاون نگهداری و تعمیرات شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:واحد یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات میاندور‌های به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او افزود: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از ششم مهرماه از مدار خارج شده بود، پس از ۶ روز فعالیت تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

قلعه سری گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در خروج واحد و تعمیرات میاندوره ای، اقدامات مختلفی به شرح ذیل بر روی تجهیزات بویلر، سیستم آب دریا، فید پمپ الکتریکی و کانال‌های دود، هوا و ایرپری هیتر شامل: بازدید از دم گیت در عمق آب توسط غواص، دم گیت گذاری، خارج کردن، بررسی و رفع عیب محل نشست پمپ آب دریا، برشکاری، جوشکاری و رادیوگرافی مسیر فیدپمپ الکتریکی RL۲۳، رفع نشتی و تخلیه رسوبات بویلر، شستشو و رفع نشتی‌های مسیر کانال دود، هوا و ایرپری هیتر، تخلیه رسوبات و قلیاشویی ایرپری هیتر انجام شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است که می‌تواند بیش از ۴ درصد برق کشور را تامین کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.