سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۵۲ سایت توسعه ارتباطات روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۵۲ سایت جدید با هدف توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در ۷۰ روستای استان احداث شد و در مجموع ۶ هزار خانوار از اینترنت بهره‌مند شدند.

مصطفی بهی به مناسبت روز روستا و عشایر گفت: همچنین از ۱۵ مهر پارسال تاکنون ۵۰ سایت موجود تلفن همراه به فناوری نسل چهارم همراه ارتقا یافتند.

وی اظهار کرد: ارتقای این سایت‌ها به منظور برقراری اینترنت پرسرعت همراه در ۵۸ روستای استان با جمعیت پنج هزار و ۵۰۰ خانوار انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در این مدت سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ارتباطات در مناطق روستایی از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استان جذب و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است تصریح کرد: ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده تا پایان سال جاری به شبکه ملی متصل می‌شوند.

بهی افزود: از نیمه مرداد تاکنون ۶ سایت جدید توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در استان راه‌اندازی شد و سه سایت تلفن همراه موجود در روستا‌ها به فناوری نسل چهارم همراه مجهز شده است.

وی گفت: سایت‌های جدید در روستا‌های سیوجان، طوطی و گیوشاد شهرستان خوسف، چاه رزمندگان شهرستان سربیشه، یوسف آباد شهرستان عشق آباد و زیدان شهرستان درمیان قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین با تجهیز سه سایت دیگر تلفن همراه به فناوری نسل چهارم در روستا‌های بصیران شهرستان خوسف، طاهریه شهرستان فردوس و زمانی شهرستان قاینات، این روستا‌ها از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی در استان خراسان جنوبی هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه شناسایی شده که از این تعداد ۹۲۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.