سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انسداد مرز‌ها و ضربه سنگین به قاچاقچیان و تروریست‌ها

فرمانده مرزبانی فراجا از آغاز طرح پنج‌ساله انسداد مرز‌ها و کشف ۳۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق، ۳۰ تن مواد مخدر و هلاکت ۸۷ شرور مسلح خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا، در برنامه صف اول اظهار کرد: ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز دارد که بخش اعظم آن مرز خشکی و ۲۷۰۰ کیلومتر آن مرز دریایی است. حفاظت از مرز‌ها در گذشته توسط مرزنشینان و عشایر انجام می‌شد، اما اکنون وظیفه حفاظت از مرز‌ها به مرزبانی فراجا سپرده شده است.

گودرزی گفت: در مناطق پرخطر مانند جنوب شرق کشور که گروهک‌های ضدانقلاب فعالیت دارند، با ایجاد کانال، دیوار‌های مرزی و نصب سیم‌خاردار، دهانه‌های خروجی مرز‌ها را مسدود کرده‌ایم تا از ورود گروه‌های تروریستی و باند‌های قاچاق مواد مخدر جلوگیری شود. طی یک سال آینده شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.

او بیان کرد: ۹۵ درصد قاچاق از معابر رسمی کشور وارد می‌شود و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در سال چند نوبت اجازه ورود بار ته‌لنجی را به ملوانان می‌دهد. مرزبانی تنها وظیفه بررسی امنیتی این کالا‌ها را بر عهده دارد و نظارت دقیق‌تر بر عهده پلیس گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است.

گودرزی گفت: مرزبانی به شدت با این نوع قاچاق برخورد می‌کند و اجازه عبور مواد مخدر از مرز‌ها را نمی‌دهد. بسیاری از تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانان ایرانی زمین‌گیر شده و اجازه ورود به کشور را پیدا نمی‌کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: کولبری در شأن مرزنشینان نیست و اغلب افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، قاچاقچیان عمده هستند.

او گفت: ایران با افغانی‌ستیزی مخالف است و تنها خواستار ورود قانونی اتباع و ساماندهی آنها است. تاکنون ۷۵۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از ایران اخراج شده‌اند. بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است. همچنین هزار و ۴۳۷ قبضه سلاح جنگی و ۳۰ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده و ۸۷ نفر از اشراری که قصد ورود به کشور را داشتند، به هلاکت رسیده‌اند.

خبرنگار: عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.