سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار راهداری خراسان رضوی قرار دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: باوجود هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان همچنان ساخت هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته برای روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار خراسان رضوی به عنوان یکی از اهداف مهم در زمینه محرومیت زدایی در دستور کار این ادارۀ کل و نهادهای متولی قرار دارد.

جعفر شهامت گفت: طول کل راه‌های روستایی زیرسازی شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۱۳۸ کیلومتر بوده است و در این مدت ۱۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی دارای اولویت استان به ارزش چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال احداث و آسفالت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اولویت بندی راه های روستایی، پیگیری تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها برای تکمیل احداث راه‌های روستایی دارای اولویت استان در دست انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در ۶ماهه ابتدایی امسال ۶۲ دستگاه پل با دهانه کمتر از هشت متر و یک دستگاه پل با دهانه بیش از هشت متر در راستای توسعه راه های روستایی احداث شده است.

شهامت تعداد روستاهای بهره مند شده از راه آسفالته در ۶ ماهه نخست امسال را ۳۶ روستا عنوان و اضافه کرد : با بهسازی، آسفالت و ساخت این راههای روستایی سه هزار و ۲۱ خانوار از جاده مناسب بهره مند شدند.

وی به صرف بیش از چهار هزار میلیارد اعتبار برای ساخت راه های روستایی ذکر شده در نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: امسال برنامه ریزی برای افزایش احداث راه های روستایی آسفالته تا ۱۵۰ کیلومتر با تجمیع اعتبارات ملی و استانی انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.