رئيس اداره نظارت برساخت راه های روستايی اداره كل راه و شهرسازی كردستان گفت: شاخص راه آسفالت روستایی در استان با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد که برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به بهسازی و احداث هزار کیلومتر راه دراستان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هالی باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گلابی رئيس اداره نظارت برساخت راه های روستايی اداره كل راه و شهرسازی كردستان گفت: شاخص راه آسفالت روستایی در استان با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد و کمتر از 50 درصد راه ارتباطی روستاهای استان آسفالته است .

وی افزود:امسال 40كيلومترراه روستايی با 28میلیارد تومان اعتبار احداث شده تا متوسط برخورداری از راه آسفالت روستايي در اين استان به 48و 49صدم درصد افزايش يابد.
رئيس اداره نظارت برساخت راه های روستايی اداره كل راه وشهرسازی كردستان اين شاخص با شاخص 65درصدی راه های آسفالت روستايی كشور فاصله دارد و برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به بهسازی و احداث هزار کیلومتر راه دراستان هستیم که این مهم نیازمند 700میلیارد تومان اعتبار است

وی همچنین عنوان کرد: امسال دربیش از 200کیلومترراه روستایی کردستان،عملیات خاکی، ابنیه فنی ،و روسازی با 60میلیارد تومان اعتبارانجام شده است.

به گفته رئيس اداره نظارت برساخت راه های روستايی اداره كل راه وشهرسازی كردستان هزینه بهسازی وآسفالت راه روستایی درسایر استانها درهر کیلومتر حدود 300میلیون تومان است ،اما اين میزان هزینه در كردستان به دليل توپوگرافی سخت وکوهستانی بودن منطقه در هر کیلومتر راه روستایی به بیش از 700ميليون تومان می رسد.

از 6 هزارو 183 كيلومتر راه روستايی در كردستان، تاكنون 2 هزارو 998 كيلومترآن آسفالت شده و بقيه راه خاكی و شوسه است.
كردستان هشت هزاركيلومتر راه دسترسی دارد كه يك هزار و 650 كيلومتر آن راه اصلی و بين شهری و 6هزار و 183كيلومتر آن راه روستايی است

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.