سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان نیازمند احداث دوربرگردان های عریض و استاندارد در راه های گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت:به منظور جلوگیری از بروز تصادفات و حفظ جان کاربران جاده ای، به احداث دوربرگردان های عریض و استاندارد در طول راه ها نیاز داریم.

عادل مصدقی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه دوربرگردان در سطح راه‌های استان موجود است که ۵۶ فقره به شکل نوک منقاری، ۴۵ فقره دوربرگردان عریض و استاندارد و ۱۹ فقره بصورت چپگرد و راستگرد هستند.

به گفته وی، از آنجایی که احداث دوربرگردان‌های عریض و استاندارد نقش بسیار موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای بخصوص در مناسبت‌های مختلف برای حفاظت از جان کاربران جاده‌ای دارد، اهمیت ساخت آنها را بویژه برای دو قشر آسیب پذیر موتورسواران و عابرین پیاده در یک نقطه می‌رساند.

مصدقی با بیان اینکه طی چند سال اخیر ساخت و احداث ۱۰ دوربرگردان عریض و استاندارد در استان مصوب شده بود، گفت: تمامی آنها با برآورد به روز اعتباری هر کدام به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اجرا شدند.

 مصدقی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون نیز مجوز احداث ۴ دوربرگردان عریض و استاندارد دیگر شامل قرق، دلند، نودیجه و ایلوار در استان گرفته شده که قرق و دلند ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نودیجه و ایلوار در حال تجهیز کارگاه برای احداث هستند.

رئیس پلیس راه گلستان هم آماری از میزان تصادفات جاده‌ای استان ارائه کرد و گفت: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ تعداد فقرات تصادفات فوتی در استان به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

محمود شهرکی با اشاره به کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی استان در ۶ ماهه امسال، گفت: احداث دوربرگردان‌های استاندارد در نزدیکی مناطق مسکونی و همچنین نصب سرعتکاه‌ها و تابلو‌ها و علائم رانندگی، نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای ۶ ماهه بویژه در شرق استان داشته است.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز در این نشست با اشاره به نقش توسعه راه‌ها و ایمن سازی‌های آنها در کاهش تلفات جاده‌ای، تصریح کرد: با تشدید رصد‌های نامحسوس جاده‌ای و اعمال احکام قانونی قاطعانه شاهد تاثیرگذاری آنها در پیشگیری از حوادث جاده‌ای خواهیم بود.

 این جلسه با بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی احداث دوربرگردان نودیجه در بزرگراه گرگان- کردکوی (سه راهی یساقی) با حضور پیمانکاران مرتبط و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به پایان رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.