سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای بیش از ۳۸۰واحد تولیدی راکد در گیلان

استاندار سابق گیلان با اشاره به احیای واحد‌های تولیدی به عنوان یکی از اهداف دولت، گفت: با تلاش‌های انجام شده ۳۸۹ واحد تولیدی راکد در گیلان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و منطقه آزاد انزلی فعال شد.

اسدالله عباسی استاندار سابق گیلان امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید گیلان در سالن اجتماعات ناجا رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و بیان اینکه در این روز‌ها کشورمان داغدار ملت مظلوم فلسطین و شهادت سیدمقاومت سید حسن نصرالله است، گفت: رژیم صهیونیستی در این روز‌ها بدترین نوع جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین، غزه و لبنان را مرتکب شده است، اما نهاد‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد سکوت پیشه کرده اند.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان، گفت: نرخ بیکاری در گیلان در ۳ سال گذشته ۸.۱ دهم درصد بود که پاییز ۱۴۰۲، به ۶ و ۲ دهم درصد رسید و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در سال گذشته در کل کشور ۴۱ و نیم درصد بود، اما این آمار در گیلان در همین مدت ۴۴ و نیم درصد گزارش شد.

دکتر عباسی از شناسایی ۴۵۴ زمین دولتی در گیلان خبر داد و افزود: از این آمار ۴۱۳ عرصه مستعد، قابل واگذاری است و همچنین از ۳۳۴ مجوز بی نام صادر شده برای عرصه‌های شناسایی شده، ۲۰۴ مجوز قابل ارائه به سرمایه گذاران است.

وی صدور مجوز بهره‌برداری را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در استان دانست و بیان کرد: در این مدت ۴۴۰ پروانه بهره‌برداری بی نام برای راه اندازی واحد‌های تولیدی با ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر و برای ۱۳ هزار نفر هم شغل ایجاد شد.

استاندار سابق گیلان با اشاره به احیای واحد‌های تولیدی به عنوان یکی از اهداف دولت، گفت: با تلاش‌های انجام شده ۳۸۹ واحد تولیدی راکد در گیلان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و منطقه آزاد انزلی فعال شد.

عباسی با اشاره به اقدامات دولت برای توسعه صادرات محصولات غیر نفتی کشور به ویژه در گیلان، گفت: سال گذشته ۸۴۱ میلیون دلار محصولات غیرنفتی از گمرکات استان به کشور‌های دیگر صادر شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۶۰ طرح عمرانی از مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در گیلان به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: در طول ۳ سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۶ طرح عمرانی به ارزش ۲۹ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار سابق گیلان با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های ریلی مناسب در گیلان در این مدت افزود: راه آهن رشت کاسپین به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و همچنین آزادراه قزوین - رشت با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در استان به بهره‌برداری رسید.

دکتر عباسی با بیان اینکه پل آستاراچای یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان در سال‌های اخیر است،گفت: این پل به عنوان مهم‌ترین پل ارتباطی با کشور‌های آسیای میانه و آذربایجان و حوزه قفقاز و راهی مطلوب برای افزیش مبادلات تجاری با کشور‌های منطقه محسوب می‌شود.

استاندار سابق گیلان از گاز‌رسانی به تمامی روستا‌های گیلان در طول ۳ سال گذشته خبر داد و گفت: به جز شهر ماسوله، اکنون تمامی مناطق شهری و روستای گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۷۰ هزار جلد سند روستایی و شهری در گیلان صادر شده است افزود: ۲۰ هزار و ۳۷۰ جلد سند هم به مالکان در استان تحویل داده شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.