سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۰ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت:از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون ۱۰ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان توزیع شده است. 

بهروز الیاسی افزود:   از ابتدای شهریورماه امسال و آغاز توزیع کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های پاییزه استان، تا کنون مقدار ۱۰ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان توزیع شده است. 
وی ادامه داد: این مقدار کود توزیعی در استان شامل ۷۵۰۰ تن کود کشاورزی ازت، مقدار ۷۰۰ تن کود کشاورزی پتاس و ۱۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفات بوده است.

وی گفت: این مقدار کود توزیعی از محل ذخیره راهبردی ۱۲ هزار تنی در انبار‌های شرکت و همچنین حمل مستقیم از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقاصد استان تأمین شده است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر انبار‌های شرکت در دو شیفت کاری و ایام تعطیل در حال فعالیت هستند تا خللی در تأمین این نهاده مهم برای کشاورزان استان بوجود نیاید گفت: در تلاش هستیم کود مورد نیاز کشت‌های پاییزه به موقع تأمین شود. 

الیاسی با اعلام اینکه کود‌های توزیع شده براساس برش ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان و از طریق سامانه‌های پایش و پهنه بندی و با صدور حواله الکترونیکی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد گفت:  تعداد ۱۰۰ کارگزار و عامل فروش شرکت در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورز در سراسر استان آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان هستند. 

وی افزود: با توجه به اینکه کود‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یارانه‌ای است و با پرداخت بیش از ۵۰ درصد یارانه توسط دولت به دست کشاورز می‌رسد و کشاورزان کمتر از نصف بهای تمام شده کود را پرداخت می‌کنند به کشاورزان توصیه می‌شود جهت افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی از تغذیه گیاهی غافل نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.