سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی شهید سیدحسن نصرالله عامل وحدت می شود؛

مجلس عزای اهل تسنن فهرج برای سردارشهید وشیعه لبنانی+فیلم

مراسم گرامیداشت سید مقاومت توسط اهل‌سنت بخش نگین کویر فهرج برگزارشد.

اهل سنت دهستان چاهدگال، بخش نگین کویر برای سید مقاومت و همراهانشان مراسم عزاداری برپا کردند.

بمناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و همراهان ایشان توسط رژیم صهیونی، مراسم ختم و یادبودی با همکاری امام جمعه اهل سنت دهستان چاهدگال بخش نگین کویر و با حضور امام جمعه فهرج، معاون سیاسی فرماندار، بخشدار و جمعی از مسئولین همراه و مردم اهل‌سنت این بخش در مسجد جامع رحمانی اهل سنت علی آباد چاهدگال برگزار شد.

امام جمعه اهل سنت دهستان چاهدگال بخش نگین کویر با اشاره به رویداد‌های اخیر و شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و همراهانشان گفت: این مسئله را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و حکومت انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌ کنیم ودر غم شان شریک هستیم. 

مولوی یعقوب آبورز افزود: جمعیت اهل سنت استان کرمان این حرکت رژیم پلید را محکوم  و حمایت خود را از فلسطین، غزه، و شیعیان لبنان و بیروت اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم خداوند این شهدا را با شهدای اسلام و شهدای ۸ سال دفاع مقدس محشور کند و به بازماندگان و جبهه مقاومت اجر و صبر عنایت کند.

مولوی ابورز بیان کرد : امید داریم خداوند سبحان هرچه زودتر شر صهیونیست‌های فاسد و ظالم را از سر مسلمانان و فلسطین و لبنان کم کند.

امام جمعه شیعیان فهرج نیز دراین مراسم گفت: ماشهدای بارزی همچون سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه  وابومهدی المهندس را داریم و اینها کسانی بودند که با جان خودشان از مظلومین عالم دفاع کردند و به ندای مظلومان لبیک گفتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی فرد افزود: این عزیزان نسبت به مردم مظلوم غزه درفلسطین ویا مسلمین لبنان ، سوریه و عراق بی‌تفاوت نبودند و در مقابل افرادی که تا دندان مسلح بودند و برای به شهادت رساندن مسلمانان آمده بودند دفاع کردند و در آخر نیز شربت شهادت را نوشیدند.

وی گفت: بعضی‌ ازبه ظاهر مسلمان ها هم از اسرائیل دفاع کرده و در مقابل استکبار و قتل عام مسلمانان هیچ موضعی نمی‌گیرند والله اینها مسلمان نیستند، به فرموده رهبر انقلاب هر کس که ندای تفرقه افکنی به جوامع اسلامی سر بدهد سنی اگر باشد سنی امریکایی و شیعه هم باشد شیعه انگلیسی است.

وی با تاکید بر اینکه ما در مقابل شهدا مسئولیت داریم افزود: اگر یک میلیارد مسلمان که بیش از ۴۰ کشور اسلامی هستیم  را چند یهودی بیایند و عده ای از مارا قتل عام کنند و بعضی مسلمان نما‌ها کاری نکرده و موضعی نمی‌گیرند باید به اسلام خود شک کرد، چون این مساله با گفته های پیامبر و قرآن ما دستورش یکی نیست.

حجت‌الاسلام طالبی‌فرد امام جمعه شهرستان فهرج ، با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت سید مقاومت توسط اهل‌سنت گفت: شما عزیزان و بزرگواران نسبت به مردم عزیز غزه و لبنان و نسبت به شهدای عزیز موضع دارید، شما به عبارتی می‌گوییدخدایا ما با زبان و لسانمان می‌گوییم مسلمانیم و در موضع و عملمان نیزقطعا مسلمان هستیم و  این مساله خیلی ارزشمند هست.

 

برچسب ها: اهل سنت ، حزب الله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.