سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دژکام:

سبک زندگی ایرانی‌اسلامی به گردشگران خارجی نشان داده شود

امام جمعه شیراز گفت: باید سبک زندگی ایرانی-اسلامی به عنوان یک سبک پیشرفته و ارزشمند به گردشگران خارجی به‌درستی نشان داده شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مثلث گردشگری سه شهر تاریخی یزد، اصفهان و شیراز، امضای این تفاهم‌نامه را فرصتی مهم برای ارائه الگوی ایرانی-اسلامی در حوزه گردشگری و تمدن‌سازی نوین دانست و بر لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی به گردشگران تأکید کرد.

او همچنین با بیان اینکه این سه شهر زمینه‌های متنوعی از گردشگری از جمله تاریخی، مذهبی و طبیعی را در خود دارند، گفت: کمتر نقطه‌ای در جهان وجود دارد که تمام این ویژگی‌ها را به طور همزمان دارا باشد. از این رو، باید سبک زندگی ایرانی-اسلامی به عنوان یک سبک پیشرفته و ارزشمند به گردشگران خارجی به‌درستی نشان داده شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه محیط یک شهر باید چارچوب زندگی را به مخاطب القا کند، افزود: رهاشدگی و رها کردن مسلما هیچ دستاوردی برای گردشگر و مردم آن جامعه ندارد و امیدوارم در این تفاهم نامه همه این موارد دست به دست هم داشته باشد و شاهد تاثیرات مثبت آن در کشور باشیم.

آیت‌الله دژکام با مقایسه فضای شهر این شهر گفت: در حالیکه هر گردشگری در شهر یزد چارچوب حاکم را حس می‌کند، در شیراز و اصفهان فضا آزادانه‌تر است و کمتر چارچوب‌ها احساس می‌شود، حال آنکه بحث این نیست که تغییری احساس شود بلکه باید تلاش کنیم تا گردشگر چارچوب و سبک زندگی را احساس کند و به این چارچوب‌ها احترام بگذارد.

او تاکید کرد: در مواجهه با گردشگر داخلی و گردشگر خارجی باید رویکرد‌های متفاوتی داشته باشیم. باید برای انسانیت و سطح زندگی و پیشرفت فرهنگ هزینه شود و این موارد ظرافت می‌خواهد و کار سنگینی است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن تقدیر از شهردار شیراز گفت: خرسندیم که شهرداری و شورای شهر شیراز به مشاوره تخصصی اهمیت می‌دهند و برای دستیابی به اهداف این تفاهم‌نامه، نیازمند است تا مشاوران و فرهنگسازانی را به کار بگیریم تا مدیریت و تحقق این جریان را برعهده گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.