سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۲ آمارگیر سرشماری کشاورزی را در اردبیل اجرا می‌کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با مشارکت ۱۰۲ آمارگیر سرشماری کشاورزی در اردبیل اجرا می‌شود.

داود شایقی گفت: این سرشماری از ۱۰ آبان ماه به مدت ۴۵ روز اجرا می‌شود تا آمارگیران جدیدترین اطلاعات خانوار‌های روستایی و شاغل در بخش کشاورزی را جمع‌بندی و ارائه کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نقش این سرشماری را در ارتقای رفاه و آبادانی استان با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم یادآور شد و افزود: آمارگیری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار در کشور اجرا می‌شود و ما امسال تلاش می‌کنیم تا با مشارکت ۱۰۲ آمارگیر و مراجعه حضوری بتوانیم در جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق در این بخش اعم از زراعت، باغ و دام موفق عمل کنیم.
دبیر ستاد هماهنگی اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان اردبیل از آموزش مأموران سرشماری در اواخر مهرماه خبر داد و گفت: با تکمیل فرآیند جذب نیروی سرشماری از ۱۰ آبان سرشماری در مناطق روستایی و کشاورزی استان به ویژه مناطق پرتراکم شمال استان آغاز خواهد شد تا ما بتوانیم جدیدترین آمار و اطلاعات را در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهیم.
شایقی ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی را در این بخش به ویژه جهاد کشاورزی، فرمانداران، بخشداران و دهیاری‌ها را مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: سرشماری کشاورزی امسال به صورت ترکیبی سنتی و ثبتی مبنا برگزار خواهد شد تا نتایج آن مورد استفاده برنامه‌ریزان در حوزه اقتصادی و امنیت غذایی قرار گیرد.
او تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی است و در تولید محصولات متنوع اعم از زراعی و باغی پیشقدم است، اهمیت این سرشماری به حدی است که نتایج آن می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های پیش رو بسیار مهم و اساسی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.