سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه در ارومیه

هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه به مدت دو روز در ارومیه آغاز شد.

هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه با حضور استانداران آذربایجان غربی به عنوان تنها استان مرزی کشورمان و استانداران استان‌های ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه به مدت دو روز در هتل آنا شهر ارومیه آغاز شد و تا  فردا ادامه دارد.

در این نشست که با حضور بیش از یکصد نفر از فعالان تجاری و اقتصادی استان‌های مرزی دو کشور حضور دارند  راهکار‌های توسعه تبادلات اقتصادی در طول بیش از ۵۶۰ کیلومتر مرز ایران با ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیدار‌های دو طرف در سال‌های گذشته به طور منظم برگزار شده است و سال گذشته ششمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه به میزبانی وان در ترکیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در مراسم  هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه در ارومیه ضمن تسلیت شهادت  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: حجم مبلادلات دو کشور در حال حاضر به یازده میلارد دلار در سال رسیده است.

محمد صادق معتمدیان با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و روان‌سازی تردد، تاکید کرد: اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌ و نقل می‌تواند نقش مهمی در تسهیل تجارت و توسعه روابط اقتصادی ایفا کند.

به گفته معتمدیان، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دروازه‌ای استراتژیک برای ورود و خروج کالاهای تجاری می‌تواند نقشی کلیدی در منطقه ایفا کند.

وی همچنین بر لزوم توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد ماکو و برگزاری نمایشگاه‌های تجاری جهت ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید تأکید کرد.

این خبر در حال تکمیل است..

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.