سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری رونق تجارت چمدانی در پایانه مرزی اینچه برون

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به نقش تجارت چمدانی پایانه مرزی اینچه برون در توسعه اقتصادی اجتماعی استان، گفت: احیا و رونق تجارت چمدانی در این مرز از پیگیری‌های جدی ستادی و استانی و در طرح جامع این پایانه است.

عادل مصدقی گفت: در حال حاضر اقداماتی برای بازسازی سالن مسافری پایانه مرزی اینچه برون برای راه اندازی تجارت چمدانی انجام شده است.

به گفته وی، احیای تیرپارک پایانه نیز از موارد دیگری است که در طرح جامع بجد در حال پیگیری است که با واگذاری مالکیت آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرحی برای احیای آن در نظر گرفته شده است.

مصدقی افزود: با احیای این تیرپارک نگرانی‌های قانونی برای امور جاری رانندگان خارجی رفع می‌شود.

وی، برآورد اعتبار اولیه برای احیای فاز اول این تیرپارک را ۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در ادامه با اشاره به اینکه رونق پایانه مرزی اینچه برون روزانه در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر تردد روزانه این مرز به ۲۰۰ ناوگان ورودی و خروجی رسیده بطوریکه در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد رشد ۵۲ درصدی تردد‌ها در مرز بوده ایم.
به گفته مصدقی، مهمترین تدابیری که برای رونق این پایانه در طرح جامع حمل و نقل اینچه برون دیده شده، رونق حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده‌ای است که سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای هم در دو بخش ریلی و جاده‌ای در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
تماجی
۱۱:۰۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
با سلام وعرض ادب واحترام:
آرزوی دیرینه مردم گلستان به ویژه مرزنشینان این منطقه با باز شدن تجارت چمدانی برآورده خواهد شد .
به امید آن روز