سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح چهاربانده شدن جاده قدیم قم - کاشان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پروژه چهاربانده کردن جاده قدیم قم به کاشان، گفت: این طرح هم اینک از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

مهدی متقیان گفت: چهاربانده شدن بخشی از محور قدیم قم - کاشان با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان، توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حال انجام است و با انجام این پروژه کیفیت و سطح ایمنی این محور ارتقا پیدا خواهد کرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: بررسی میدانی روند اجرایی طرح و پایش زمان‌بندی پروژه نقش مهمی در تسریع در بهره‌برداری از این طرح دارد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: در قالب این طرح عرض مسیر از طرفین راه در مجموع به میزان ۱۲ متر (هر طرف ۶ متر) تعریض و به چهارخطه ارتقا می‌یابد.

متقیان همچنین با اشاره به عملیات اجرایی بهسازی آزادراه قم - کاشان نیز عنوان کرد: پروژه بهسازی آزادراه قم - کاشان به‌صورت رفت‌وبرگشت به طول ۲۰۸ کیلومتر در ۲ استان قم و اصفهان باهزینه یک‌هزار میلیارد تومان با ابلاغ اعتبار ملی، توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حال انجام است و با انجام این پروژه کیفیت و سطح ایمنی این محور ارتقا پیدا خواهد کرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم  با بیان اینکه این طرح از خردادماه سالجاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز فصل زمستان به پایان برسد، گفت: عملیات بهسازی این محور هم اینک توسط ۶ اکیپ راهداری در حال اجراست.

متقیان همچنین با اشاره به عملیات اجرایی احداث زیرگذر روستای صرم در شهرستان کهک، ابراز کرد: اجرای این طرح جزء مصوبات کمیسیون ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوده و توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اعتبار۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است و با تکمیل این پروژه کیفیت و سطح ایمنی این محور ارتقا و سبب کاهش تصادفات خواهد شد.

صرم روستایی از توابع بخش شهرستان کهک است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر قم قرارگرفته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲ هزار و ۲۶۲ نفر جمعیت است.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و ۲ بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

همه روستا‌های شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.