سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

کمک به نیازمندان وظیفه انسانی و همگانی است

آیت الله ناصری گفت: کمک به نیازمندان از توصیه‌های پیشوایان دینی و یک وظیفه انسانی و همگانی است.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم شور عاطفه‌ها در دبیرستان فرزانگان حکیم زاده یزد، از برگزاری جشن عاطفه‌ها به عنوان یک حرکت خیر و ارزشمند یاد کرد و گفت: کمک به نیازمندان از توصیه‌های پیشوایان دینی و یک وظیفه انسانی و همگانی است. 

وی همچنین با تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله بیان کرد: خوب است که دانش آموزان در این زمینه فکر کنند و ببینند این هم ظلم و بی رحمی برای چیست و چه نتایجی به دنبال دارد. 

آیت الله ناصری عنوان کرد: خداوند متعال تمام مخلوقات عالم را برای بشر و تکامل آن خلق کرده، آیا خلقت انسان با این همه امکانات، هدف ندارد و خوب است که دانش آموزان به این موضوع به عنوان یک مبحث پایه‌ای فکر کنند. 

امام جمعه یزد تصریح کرد: آیا خدا ما را خلق کرده که به درجات بالای انسانی، تکامل و قرب الهی برسیم یا ما را خلق کرده تا در مسیر انسان‌های ظالم، ستمگر و آدمکش و فاسد قدم برداریم؟ 

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تفکر در مسائل داشته باشیم، افزود: با تقویت قدرت تفکر است که می‌توانیم به تشخیص حق و باطل برسیم. 

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد: هدف انقلاب پیشرفت در علم، دین، اخلاق، صنعت، پزشکی و حرکت در مسیر حق بوده است بنابراین باید رفتار‌ها و برنامه‌های خود را بر اساس معیار‌های انقلاب اسلامی بسنجیم. 

وی یادآور شد: کسانی که ظلم و فساد و فحشا را ترویج می‌دهند، به هدف خلقت و به پیشرفت و تعالی انسان فکر نمی‌کنند بلکه آنها به فکر جلوگیری از ترقی ملت‌های مسلمان هستند. 

امام جمعه یزد تاکید کرد: دانش آموزان باید با مطالعه و درس خواندن، در مسیر تکامل قدم بردارند و اهداف خود، جامعه و انقلاب را محقق کنند و مراقب باشند در چاله فساد و فحشایی که جوامع غربی و آمریکایی تدارک دیده اند، نیفتند. 

وی به معلمان و اساتید نیز توصیه کرد: در تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور کوشا باشند و تلاش کنند که اخلاق و خوبی‌ها در آنها تقویت شود و برگزاری برنامه‌هایی نظیر شور عاطفه ها، برنامه‌ای ارزشمند در مسیر تقویت اخلاق و انسان دوستی است. 

آیت الله ناصری تاکید کرد: دانش آموزان امروز، مدیران فردا هستند و باید به نحوی تربیت شوند که همانند غربگرایان امروز، تمام نگاهشان به خارج از کشور نباشد بلکه به فکر حفظ عزت و استقلال کشور باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.