سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپانیا از جامعه بین‌المللی خواست در مورد خاورمیانه سکوت نکند

نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد که جامعه جهانی دیگر یک لحظه هم نباید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه و جنگ در اوکراین سکوت کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا از جامعه بین المللی خواست در مورد آنچه در خاورمیانه و اوکراین اتفاق می‌افتد، سکوت نکنند.

براساس گزارش آناتولی، سانچز در یک سخنرانی در جریان شرکت در مراسم اهدای جوایز روزنامه لا ونگاردیا آنچه را قتل عام‌های معمول در خاورمیانه و اوکراین خواند، محکوم کرد.

او بر ضرورت حمایت از قوانین بین المللی در اوکراین و منطقه خاورمیانه تاکید کرد و ادامه داد: اگر جامعه جهانی در قبال آنچه در خاورمیانه و اوکراین اتفاق می‌افتد به سکوت ادامه دهد، صدای ما برای دفاع از قوانین بین المللی و صلح بلندتر خواهد شد.

سانچز افزود: کسانی که از دموکراسی متنفرند، همه جا نسبت به آن بی عدالتی می‌کنند و دشمنان دموکراسی به هیچ قاعده و قانونی احترام نمی‌گذارند، همه ما باید از دموکراسی دفاع کنیم.

خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز روز دوشنبه در پستی در پلتفرم ایکس خواستار آتش بس در لبنان شد. آلبارز گفت: اسپانیا از همه می‌خواهد که برای برقراری آتش بس در لبنان و رسیدن به آرامش در خاورمیانه اقدام کنند، ما باید از غیرنظامیان در لبنان محافظت کنیم و هدف ما دستیابی به صلح است.

از ۲۳ سپتامبر گذشته، اسرائیل «خشونت‌آمیزترین و گسترده‌ترین» حمله را به لبنان از آغاز رویارویی با حزب‌الله در حدود یک سال پیش آغاز کرده که تا صبح روز سه‌شنبه منجر به شهید شدن ۱۰۷۳ نفر از جمله کودکان و زنان شده است. 

از ۸ اکتبر ۲۰۲۳، جناح‌های لبنانی و فلسطینی در لبنان، به ویژه حزب‌الله، روزانه درگیری‌هایی را با ارتش رژیم تروریستی در سراسر «خط آبی» ( یک خط مرزی است که لبنان را از مرزهای فلسطین اشغالی و ارتفاعات جولان جدا می‌کند) رد و بدل کرده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
جامعه بین‌المللی ناتوان و عاجز در مورد جنایت های آمریکا و اسرائیل سکوت نکند
۱۳:۵۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
جامعه بین‌المللی ناتوان و عاجز در مورد جنایت های آمریکا و اسرائیل سکوت نکند
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
هر کشوری که آمریکا جنایتکار را در منطقه و جهان دشمن درجه یک خود می داند باید بمب اتمی داشته باشد
هر کشوری که اسرائیل جنایتکار را در سراسر منطقه خاورمیانه دشمن درجه یک خود می داند باید بمب اتمی داشته باشد