سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری‌ها برای رفع کمبود شیر خشک در خراسان جنوبی

رئیس اداره دارو‌های طبیعی سنتی مکمل و شیر خشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پیگیری‌ها برای تامین شیر خشک در خراسان جنوبی خبر داد.

هنرمند با اشاره به اینکه شیر خشک برند نان در داروخانه‌ها به وفور وجود دارد گفت:شیر خشک برند‌های آپتامیل و ببلاک در داروخانه‌ها با کمبود مواجه هستند.

وی نیاز داروخانه‌ها را ماهانه حداقل ۵ هزار عدد از هر کدام از این شیر خشک‌ها دانست و گفت: از شیر آپتامیل ۱ دو هزارو آپتامیل ۲ چهار هزار و آپتامیل ۳ حدود ۷ هزار براساس الگوی مصرف ابلاغی سازمان غذا و دارو باید توسط شرکت‌های توزیع کننده در استان توزیع شود. 

هنرمند علت کمبود‌ها را کاهش مقطعی تولید برخی برند‌های شیر خشک در کارخانجات تولیدی به دلیل تامین مواد اولیه از خارج کشور دانست.

وی این کمبود را موقتی عنوان کرد و گفت: مردم به حد نیاز شیر خشک تامین کنند و تاکید بر تهیه شیر خشک از برند خاصی نداشته باشند چرا که فرمولاسیون شیر خشک‌ها یکی است.

رئیس اداره دارو‌های طبیعی سنتی مکمل و شیر خشک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مردم می‌توانند در صورت نیاز از سایر برند‌های شیر بعنوان جایگزین استفاده کنند و در زمان تغذیه کودک با مقدار کم شروع کرده و کم کم مصرف را به حد نیاز کودک برسانند تا مشکلات گوارشی کمتری برای کودک ایجاد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.