حمایت ۱۹ میلیاردریالی کمیته امداد از خانواده‌های چندقلو

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال از ابتدای امسال خبر داد.

حسینی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین این نهاد و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را برای خانواده‌هایی که دارای فرزند چند قلو بوده و نیازمند کمک هستند، با هدف افزایش کیفیت زندگی برای آن‌ها در نظر گرفته است.

وی افزود: خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسئولان هستند، چرا که بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی به جامعه هدف و مشمول این کمک.‌ها اشاره کرد و افزود: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده ۳ قلو و بیشتر است، مشمول این طرح خواهند بود.

به گفته وی ۵ ارائه خدمت به این خانواده‌ها پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد در مواردی نظیر کمک هزینه تامین مسکن و کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض- تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی انجام می‌شود.

وی با ارائه آماری از خدمات صورت گرفته به خانواده‌های دارای فرزند چندقلوی مشمول این طرح افزود: از ابتدای طرح به ۱۵ خانوار دارای فرزند سه قلو در زمینه کمک هزینه خرید مسکن ۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، کمک معیشت بلاعوض یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، وام خرید مسکن ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین کمک به تأمین پوشاک، شیرخشک و سبد غذایی نیز ۳ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به خانواده‌های مشمول انجام شده است.

برچسب ها: چند قلو ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار