سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی در البرز

مدیرکل تعاون روستایی استان البرز از اجرای هفتمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی ویژه محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

مصدقی گفت: این کاروان ترویجی در مراکز جهاد کشاورزی با مشارکت تعاونی‌های تولید و روستایی این استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد که بیش از ۲۴ هزار نفر بهره‌بردار از یافته‌های علمی و تحقیقاتی بهره‌مند شدند.

مصدقی با بیان اینکه کاروان ترویجی با هدف افزایش بهره‌وری و میزان تولید محصولات کشاورزی با حضور یکپارچه و گسترده محققان، کارشناسان و خبرگان کشاورزی برگزار می‌شود، افزود: مصرف بهینه آب کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی و کم آب‌بر، جهش تولید در دیمزار‌ها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از محور‌های اصلی این کاروان ترویجی خواهد بود.

به گفته مدیرکل تعاون روستایی استان البرز، ترویج بیمه محصولات زراعی و مدیریت مخاطرات و تاب‌آوری در مقابل تنش‌ها، انتقال و نشر دانش و معرفی فنآوری‌های نوین از دیگر محور‌های مهم این کاروان ترویجی در استان است.

او با بیان اینکه برنامه‌ها در قالب کارگاه، روز انتقال یافته‌ها و روز مزرعه در واحد تولیدی کشاورزان و سازه‌های ترویجی همچون سایت الگویی، کانون یادگیری و مزارع نمایشی برگزار می‌شود، بیان کرد: اهمیت تناوب و تعیین مناسب‌ترین تناوب محصولات کشاورزی با توجه به خصوصیات آب و هوایی هر منطقه، رعایت تاریخ کاشت و اهمیت آن در افزایش عملکرد و آماده سازی زمین و تهیه بستر مناسب بذر با تأکید بر کشاورزی حفاظتی برخی از عناوین برنامه‌های آموزشی است.

برچسب ها: الگو کشت ، کشت غله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.