سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ هزار نفر با معلولیت شدید در قم زندگی می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به وجود حدود ۸ هزار نفر با معلولیت شدید در استان قم گفت: متاسفانه تعداد و ظرفیت مراکز نگهداری از معلولان در این استان نسبت به ۱۰ سال گذشته رشد چندانی نداشته است.

سید صادق میره‌ای با بیان اینکه حدود ۸ هزار نفر با معلولیت شدید در استان قم داریم، گفت: در بعضی از خانواده‌ها بیش از یک معلول وجود دارد و اگر خانواده تا الان توان نگهداری از معلول را داشته ممکن است از این پس به دلیل مشکلاتی که وجود دارد نتوانند از فرزند معلول خود در خانه نگهداری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲ هزار نفر با معلولیت شدید، خدمات توان بخشی را به صورت روزانه و شبانه روزی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تصور کنید ظرف چند ماه آینده ۵۰۰ خانواده بیایند و بگویند که نمی‌توانیم از فرزند معلول خود نگهداری کنیم، باید ببینیم که روی ظرفیت مراکز خود چقدر کار کرده‌ایم.

میره‌ای گفت: با کمک خیرین نهضتی را به راه انداختیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم. ۵ مرکز در حال ساخت داریم که می‌توانیم برای نگهداری معلولین استفاده کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه باید آینده نگری می‌کردیم تا اگر تعداد معلولین زیاد شد با مشکل کمبود امکانات مواجه نشویم، عنوان کرد: متاسفانه ظرفیت مراکز نگهداری از معلولین و تعداد مراکز ما نسبت به ۱۰ سال گذشته رشد چندانی نداشته است.

میره ای افزود: اما توجهی که دولت و سازمان بهزیستی دارد این است که معلولین در بین خانواده و جامعه باشند و زندگی کنند که در رشد اجتماعی آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

 مدیرکل بهزیستی استان قم از افزایش ظرفیت کمک‌های مالی مستمری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این افزایش از طریق سازمان مرکزی با شناسایی افراد و ثبت آنها در سامانه مربوطه انجام شده تا به صورت ماهانه به حساب آنها واریز شود. این کمک مالی با توجه به دهک درآمدی و وسع خانواده و شدت معلولیت، انجام می‌شود.

میره‌ای با بیان اینکه از نظر جذب منابع ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: ۶ هزار نفر به خدمات مالی دولت وصل شدند که اتفاق بزرگی است و نظر سازمان مرکزی و آنچه در مجلس می‌گذرد این است که این کمک‌ها افزایش پیدا کند.

برچسب ها: بهزیستی قم ، معلولیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.