سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهسازی محیط از استقرار پشه آئدس مهاجم در مدارس جلوگیری می‌کند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بهسازی محیط یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از استقرار پشه آئدس مهاجم در مدارس است.

حمید حبیبی نیا در جمع خبرنگاران بیان کرد: باید توجه کافی به رعایت بهداشت محیطی و عدم تجمع زباله و آب راکد در سطح مدرسه را در دستور کار و اولویت خود قرار دهند.

وی بیان داشت: کنترل و پیشگیری از حضور پشه آئدس در محیط زندگی، علی‌الخصوص مدارس که یکی از جمعیت‌های در معرض خطر گزش و ابتلا به تب دنگی است، از الزامات است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: کودکان از گروه‌های در معرض خطر هستند، زیرا ساعات زیادی از روز را در محیط بیرون سپری می‌کنند، همچنین توجه و توانایی کمتری در رعایت پروتکل‌های حفاظتی دارند، بنابراین مسئولین مدارس و خانواده‌ها موظف‌اند در حفظ سلامت آنها و ایجاد محیطی امن کوشا باشند.

 کارشناس مسئول واحد بیمار‌هایی واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: پشه آئدس مهاجم، از نظر ظاهری بدنی سیاه‌رنگ با خال‌های سفید بسیار و پا‌هایی بلند دارد.

بهاره آذری گفت: اوج فعالیت این‌گونه در ساعات اولیه صبح و حدود دو ساعت قبل از غروب آفتاب است، پشه آئدس مهاجم در هر مکان یا ظرفی که حاوی آب راکد از چند میلی‌لیتر تا چند لیتر است، مانند زیرگلدانی، ظروف غذای یک‌بارمصرف، لاستیک، منابع ذخیره آب تخم‌ریزی و رشد می‌کند.

وی بیان داشت: بیماری شامل درد مفاصل، بثورات پوستی، در پشت چشم و تب بالا که در صورت تظاهر حتماً به پزشک مراجعه کنند. در موارد شدید بیماری خونریزی از لثه‌ها و بینی، افت شدید فشارخون و اختلال تنفسی نیز دیده می‌شود.

کارشناس مسئول واحد بیمار‌هایی واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بهترین راه کنترل و پیشگیری از گزش و ابتلا به تب دنگی، بهسازی محیط و رعایت حفاظت شخصی و همکاری افراد جامعه است.

آذری گفت: مدارس باید توجه کافی به رعایت بهداشت محیطی و عدم تجمع زباله و آب راکد در سطح مدرسه را در دستور کار و اولویت خود قرار دهند.

کارشناس مسئول واحد بیمار‌هایی واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: قسمت‌های آبخوری از نظر تجمع آب بررسی گردد. بر روی پنجره‌های ساختمان توری مناسب نصب گردد. منابع ذخیره آب موجود در مدارس به‌صورت سرپوشیده باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.