سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود سوخت چالش معادن کردستان در فصل سرما

نایب رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: کمبود سوخت نفت و تهیه دشوار آن در فصل زمستان از مهمترین مسائل و مشکلات حوزه معادن است.

اقبال میرزایی در نشست با فعالان معدن و صنایع معدنی کردستان اظهار کرد: کمبود سوخت و تهیه دشوار آن در فصل زمستان، مشکلات زیرساختی، نبود دسترسی مناسب به بازارهای فروش و مسائل مربوط به قوانین و مقررات را می‌توان جزو مهم‌ترین مسائل و مشکلات موجود و چالش سخت در حوزه معادن کردستان است و این مشکلات می‌توانند تأثیرات منفی بر روی تولید و بهره‌وری معادن غنی کردستان داشته باشند.

وی افزود : بخش‌های دولتی و خصوصی برای حل این مسائل همکاری کنند تا ایجاد زیرساخت‌های بهتر برای حمل و نقل، تسهیل در فرآیندهای قانونی و اداری و ارائه تسهیلات مالی برای سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های نوین  بهبود وضع موجود است.

حامد سعادتی از معدن‌داران  کردستان نیز در این نشست گفت :بیشترمعادن استان در کوه‌ها و مناطق صعب العبور واقع شده‌ و با بارش برف در ماه‌های سرد سال دسترسی به این معادن نیز دشوار و یا حتی برای چند روز غیرممکن می‌شود به همین دلیل تخصیص سهمیه سوخت به معادن، باید با در نظر گرفتن شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی استان  انجام شود.

ادیب شیخله از دیگر فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن  کردستان نیز گفت :نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و انعطاف‌پذیر هستیم که بتواند به بهترین وجه به نیازهای معادن پاسخ دهد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

جواد جوانمیری یکی دیگر از فعالان حوزه معادن کردستان با بیان اینکه باید تدابیر ویژه‌ای برای تأمین سوخت معادن در فصول سرد سال اتخاذ شود، گفت :برای معادنی که در مناطق دورافتاده و کوهستانی قرار دارند چرا که این امر نه تنها برای ادامه فعالیت‌های معدنی ضروری است، بلکه برای حفظ سلامت و ایمنی کارگران معدن نیز اهمیت دارد.

اکبر عبدی ، عضو کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت : نیروهای متخصص و خبره‌ای در زمینه اکتشافات معدنی در سطح استان داریم و در این بخش از توان فارغ التحصیلان زمین شناسی استفاده می‌شودکه عمده فعالیت‌ها توسط نیروهای متخصص داخل استان در حال انجام است .

وی افزود: کردستان از لحاظ کیفی و ذخایر معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و ذخایر و معادن فلزی در حال اضافه شدن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.