سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان:

مردم ما از جنگ با دشمن نمی‌ترسند

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مردم ما از جنگ با دشمن نمی‌ترسند؛ بلکه از نجنگیدن با دشمن می‌ترسند.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی اجتماع بزرگ لبیک یا خامنه‌ای که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه ما الان نیاز به مهمات، نیرو و تجهیزات برای اعزام به خطوط مقدم جبهه‌های نبرد داریم، اظهار داشت: منظور از مهمات موشک و پهپاد نیست؛ بلکه مهم‌ترین امکانات تفکر مقاومت است که در برابر امتحانات الهی صریحاً پاسخ مثبت می‌دهد.

 امنیت ما تنها با پاسخ مثبت دادن به جهاد در راه خدا تأمین می‌شود

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما در صورتی دشمن را نابود و امنیت خود را تضمین خواهیم کرد که به کلمات خدا در قرآن پاسخ مثبت دهیم، افزود: تفکر مقاومت در قرآن این است که وقتی امر جهاد فرامی‌رسد آیا حاضری از خانه خود دل بکنی و خانه‌ات را موشک‌باران کنند؟ اگر گفتیم نه در این امتحان الهی مردود شده‌ایم.

 وی با تأکید بر اینکه امنیت ما در صورتی تأمین و تضمین می‌شود که شجاعانه بگوییم هیچ‌چیزی برای ازدست‌دادن نداریم، گفت: خانه و کارخانه ساخته‌ایم؛ ولی مرگ بر کسی که جهاد در راه خدا را به‌خاطر خانه و کارخانه ترک کند.

 پناهیان با بیان اینکه خدا امتحان می‌گیرد و در امتحان‌گرفتن رحم ندارد، افزود: خداوند اگر می‌خواست رحم کند به جامعه نو پای زمان پیامبر (ص) رحم می‌کرد و آن همه آنها را در معرض امتحان‌های سخت قرار نمی‌داد؛ بنابراین رحم خدا در امتحان نگرفتن نیست.

 وی گفت: من نمی‌دانم مسئولان چگونه می‌خواهند تصمیم بگیرند؛ ولی ما یک‌بار خیانت را در این کشور احساس کردیم وقتی که برخی به امام گفتند مردم حاضر نیستند به جنگ بروند و دروغ گفتند؛ وقتی برخی از مسئولان بعد از دفاع مقدس گفتند دیگر دوران ایثار و شهادت گذشته و دروغ گفتند؛ زیرا ما دیدیم که در دفاع از حرم چگونه جوانان به میدان رفتند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: تصمیم برای انتقام و چگونگی عملیات چیزی نیست که ما ورود کنیم؛ ولی نباید بر اساس محاسبه غلط ترس مردم و جازدن و عقب‌نشینی از تفکر مقاومت، انتقام خون شهدا گرفته نشود.

 اگر به جهاد در راه خدا پاسخ مثبت دهیم کمترین هزینه را خواهیم داد

 وی با تأکید بر اینکه اگر به خدا پاسخ مثبت دهیم کمترین هزینه را خواهیم داد، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲۴ سوره توبه می‌فرماید خدا خانواده، اموال، تجارت و خانه‌های شما را در معرض امتحان قرار می‌دهد تا ببیند که آیا اینها را از خدا، رسول و جهاد در راه خدا بیشتر دوست دارید یا خیر؛ و می‌فرماید کسانی که از تفکر مقاومت به‌خاطر خانواده و کسب‌وکار و خانه عقب‌نشینی می‌کنند فاسق هستند.

 دیگر دوران تظاهرات و حمایت شعاری گذشته است

 پناهیان با بیان اینکه سال‌هاست برخی می‌خواهند تفکر مقاومت را در کشور ریشه‌کن کنند، گفت: دیگر دوران تظاهرات و حمایت شعاری گذشته است؛ تک‌تک ما از مسئولان سؤال می‌کنیم که مراعات چه کسی را می‌کنید و جواب خدا را چه خواهید داد؟ خداوند در قرآن صریحاً می‌فرماید من قطعاً شما را آزمایش می‌کنم و رحم خدا این ست که ما را در امتحان کمک می‌کند پس از این که ما به جهاد در راه خدا پاسخ مثبت دادیم و اقدام کردیم.

 مردم ما از جنگ با دشمن نمی‌ترسند

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر دشمن جنایت نکرده بود ما به‌کلی این فرهنگ را فراموش کرده بودیم، افزود: رهبر معظم انقلاب دائماً چفیه بر دوش انداختند تا ما این فرهنگ را فراموش نکنیم و امروز می‌بینیم که مردم ما از جنگ با دشمن نمی‌ترسند؛ بلکه از نجنگیدن با دشمن می‌ترسند؛ زیرا معتقدند که سنت خدا این است که اگر با ظالمان نجنگیم و از مظلوم دفاع نکنیم خداوند ظالمان را بر ما مسلط خواهد کرد؛ مردم ما از انتقام نگرفتن خوف دارند؛ زیرا خدا را حاکم بر جهان هستی می‌دانند.

 وی با بیان اینکه فریاد انتقام ما فقط به‌خاطر شور انقلابی ما نیست؛ بلکه به‌خاطر ترس از خدا هم هست افزود: مردمی که حسین علیه‌السلام را تنها گذاشتند به دست حجاج ملعون پاره‌پاره شدند؛ مردم از تسلط حجاج‌ها می‌ترسند نه از موشک‌های دشمن؛ مردم واقع‌بین هستند و از منحرفانی نیستند که بگویند ظهور مهدی بدون خون‌ریزی است و وقتی دعای فرج را می‌خوانند می‌دانند چیست.

 ما این دشمن قدّار و سفاک را نابود خواهیم کرد

 پناهیان با بیان اینکه ما این دشمن قدّار و سفاک را نابود خواهیم کرد، ادامه داد: این مقاومت است که به ما عزت و آبرو داده است و اگر از رهبر جهادی مقاومت کوتاه بیاییم از کل جهاد و مقاومت کوتاه آمده‌ایم؛ بنابراین باید برای مقاومت فریاد زد و مهیا بود؛ زیرا این تنها راه تأمین امنیت خانه‌ها و کارخانه‌ها است.

 وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید از دشمن نترسید و اگر به جهاد نروید با من طرف هستید؛ من از مسئولان می‌خواهم که بگذارید با صهیونیست‌ها طرف باشیم نه با خدا.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.