سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دری نجف‌آبادی:

توسعه پایدار بر مبنای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور بر مبنای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه غیرانتفاعی متوسطه دخترانه متوسطه اول المهدی در اراک گفت: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر به‌خصوص آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.

وی نسبت به کادرسازی ویژه در آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: وجود زنان و مردان عفیف و پاک، دلسوز، کاردان، سخت‌کوش و پایبند به اصول و مبانی اسلام و انقلاب در آموزش و پرورش می‌تواند آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آموزش اثر گذار نیاز اساسی کشور است و این مهم باید از سنین پایین تا سطح تخصصی اصلاح و تقویت شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: رویکرد نظام آموزش کشور باید از تئوری به عملکرایی تغییر رویه دهد چرا که آموزش تئوری ضمن بهره وری پایین، انتظارات افراد را بالا برده و باعث می شود که جوانان و نوجوانان تنها به فکر کارهای پشت میزی باشند.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزود بالا تنها با سرمایه گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: بزرگانی همچون امام راحل، آیت‌الله اراکی، کربلایی کاظم ساروقی، امیرکبیر و پروفسور حسابی در استان مرکزی متولد و پرورش یافته‌اند، که حتی بعد از حیاتشان نیز منشاء خیر و برکت بوده‌اند، بنابراین آموزش و پرورش باید برای تربیت چنین شخصیت‌هایی که دلسوز کشور، نظام و اسلام هستند، برنامه‌ریزی کند.

استان مرکزی بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز دارد که حدود ۲۰۰ هزار نفر آنها در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.