سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۶۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرستان دهلران

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس از اختصاص ۶۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرستان دهلران خبر داد.

اسد الله چراغی بیان داشت: از این میزان اعتبار ۲۷ میلیارد تومان به شهرداری دهلران، ۶ میلیارد تومان به مابقی شهرداری‌های شهرستان، ۱۳ میلیارد تومان امور عشایری و ۱۹ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری شهرستان اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: احصاء حق آلایندگی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه برای اولین بار از محل آلایندگی‌های حاصل از شرکت نفت گاز غرب کشور این میزان اعتبار برای آبادانی، توسعه شهر‌ها و روستا‌های دهلران اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان محیط زیست کشور نفت گاز غرب کشوربه عنوان یک شرکت آلاینده به امور مالیاتی معرفی شده وباید نسبت به پرداخت حق آلایندگی شهرستان دهلران از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ اقدام کند در غیر این صورت این مهم از طریق نهاد‌های نظارتی و وزارت نفت پیگیری خواهم کرد.

چراغی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد نفت گاز غرب کشور در شهرستان دهلران تولید می‌شود؛ گفت: مسئولان اجرایی باید بر اساس قانون سهم شهرستان دهلران که نقش بسزایی در تولید نفت گاز کشور دارد حق آلایندگی را پرداخت کنند و اجازه نخواهم داد که این اعتبار توسط مسئولان اجرایی جابجا شود.

نماینده مردم حوزه جنوب گفت: بهره برداری از منابع نفت گاز سبب خسارت‌های جدی به محیط زیست و اکو سیستم منطقه شده است لذا پرداخت حق آلایندگی کمترین چیزی است برای جبران این خسارت‌ها که باید مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب ها: آلایندگی ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.