مدیرکل ستاد بحران استانداری ایلام با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مورد آتش‌سوزی از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح مراتع و جنگل‌های این استان اتفاق افتاده است، گفت: حفظ و حراست از این سرمایه ملی وظیفه همگانی است.

مجید بگلریان با اشاره به وقوع این تعداد آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های استان ایلام، اظهار کرد: علت عمده این آتش سوزی‌ها تعمد، سهل انگاری و اختلاف ملکی و عدم توجه طبیعت‌گردان و افراد مختلف در خاموش کردن آتش بعد از استفاده است.

وی با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع سرمایه همه مردم استان بوده و باید در حفظ و حراست از این سرمایه ملی دقت و مراقبت لازم انجام شود، گفت: از همه طبیعت‌گردان و اقشار مختلف مردم درخواست می‌شود هنگام حضور در جنگل‌ها و مراتع، از روشن کردن آتش خودداری کنند و یا بعد از روشن کردن آتش و هنگام ترک طبیعت، از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر همراهی و تعامل همه اقشار مردم در اطفای حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان، ابراز کرد: هیئت‌های کوهنوردی، رهنوردان و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست و دوستداران طبیعت تعامل بسیار خوبی در راستای اطفای حریق دارند که از این عزیزان قدردانی می‌شود.

بگلریان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص جلوگیری از وقوع حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان، یادآور شد: ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطح ۱۲ شهرستان استان به ریاست فرمانداران تشکیل شده که در حوادث و مخاطرات طبیعی از جمله سیل و آتش سوزی پای کار هستند و خوشبختانه در جریان آتش سوزی‌های امسال، همکاری و تعامل بسیار خوبی در راستای اطفای حریق با حضور نیرو‌های مردمی داشته اند.

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.