سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحدت و دفاع مقدس ارتباط عمیقی با هم دارند

امام‌جمعه اهل‌سنت خاش گفت: پایان هفته وحدت آغاز دفاع مقدس است که این دو با هم ارتباط بسیار عمیقی با یکدیگر دارند.

 مولوی عبدالستار حسین زهی امام‌جمعه اهل‌سنت خاش در دوازدهمین یادواره شهید سردار حبیب لک زایی بیان کرد: پایان هفته وحدت آغاز دفاع مقدس است که این دو با هم ارتباط بسیار عمیقی با یکدیگر دارند دعوت و شهادت کنار هم بودند مردم راهی عدالت و انسانیت شدند و با شهادت در مقابل استبداد و کفر ایستادگی کردند.
 
وی افزود: نبی مکرم اسلام در زندگی ۱۳ساله مکه اش مردم را به استقامت و صبر در مقابل همه شکنجه‌ها و مسائلی که به‌خاطر خدا دعوت می‌دادند، تشویق می‌کردند.

مولوی حسین زهی ادامه داد: این صبر و استقامت به حاکمیت اسلامی منجر شد، میلاد مسعود پیامبر که ما از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول است، به‌عنوان هفته وحدت در ایران اسلامی به فرمایش رهبر کبیر انقلاب امام راحل بنیان‌گذاری کرده‌ایم؛ یعنی کنار هم قرارگرفتن برای صبر و استقامت و درهم‌کوبیدن پایه‌های کفر و استبداد است.

 وی تصریح کرد: گواه همه این ادعاها از میلاد مسعود پیامبر بزرگوار اسلام و فرزند گرامی‌اش و نام‌گذاری هفته وحدت همین است که پیامبر خدا وقتی به‌تنهایی راه دعوت را آغاز کرد، یارانی فداکار در مکه برای خودش ساخت و در مدرسه مدینه منوره همین یاران فداکار او اهل‌بیت معزز او توانستند به‌عنوان سپاه اسلام در همه جنگ‌های که در تاریخ مقدس اسلام از آن یاد می‌شود همراه پیغمبر باشند و اسلام سربلند شود.

 امام‌جمعه اهل‌سنت خاش خاطرنشان کرد: مبارزه علیه ظلم و استبداد در دین اسلام مقدس است، اسلام یعنی دعوت و تبلیغ و بعدش مبارزه علیه آنهایی که در مقابل اسلام قد علم می‌کنند، زندگی مدنی پیامبر بزرگوار اسلام همین دعوت و تبلیغ با مبارزه و تشکیل حاکمیت اسلامی و تقویت نسلی قرآنی است.

برچسب ها: امام جمعه ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.