سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: استقرار نیرو‌های آلمانی در لیتوانی یک سیگنال قوی به پوتین است

وزیر دفاع آلمان با استقبال از تمهیدات لیتوانی برای استقرار نیرو‌های آلمانی در آن تاکید کرد که این اقدام سیگنالی قوی برای پوتین است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان از لیتوانی به دلیل تلاش‌هایش در بازسازی زیرساخت‌ها برای استقرار نیرو‌های آلمانی در قلمرو این کشور، قدردانی کرد.

براساس گزارش آر تی، او ادامه داد: امنیت لیتوانی امنیت آلمان و استقرار موفقیت آمیز تیپ آلمانی در لیتوانی یک مسئولیت مشترک بین ویلنیوس و برلین و این یک سیگنال قوی برای پوتین است.

پیستوریوس با اشاره به اینکه هدف مشترک دو کشور این است که زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار تیپ ارتش آلمان تا سال ۲۰۲۷ آماده شود، گفت: در نظر داریم تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۰۰ نیروی نظامی مستقر کنیم و در سال ۲۰۲۶ پرسنل بیشتری علاوه بر فرماندهی گروه نبرد انتقال خواهیم داد.

وزیر آلمانی تاکید کرد که همه شرکای ناتو باید از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی برای این ائتلاف بیشتر هزینه کنند و گفت که لیتوانی الگویی در این زمینه است.

پیستوریوس با ادعای اینکه حمله روسیه به اوکراین، منجر به جنگی شد که نظم بین‌المللی را تهدید می‌کند افزود: رهبری روسیه چیزی جز جاه‌طلبی امپراتوری برای بازگرداندن هژمونی روسیه در بخش‌های وسیعی از اروپای شرقی و مرکزی نشان نمی‌دهد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کشور‌های ناتو در بحث استفاده احتمالی کی‌یف از تسلیحات دوربرد غربی، در واقع تصمیم می‌گیرند که آیا مستقیماً در درگیری اوکراین شرکت خواهند کرد یا خیر. او تاکید کرد که مشارکت مستقیم کشور‌های غربی در درگیری اوکراین ماهیت آن را تغییر خواهد داد و روسیه مجبور خواهد شد بر اساس تهدیداتی که با آن مواجه است تصمیم بگیرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۰۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
خود آلمان دیگه آلمان نیست و ۴۰ درصد مملکتش نا-آلمانی هستند اکثرا هم قهوه ای و سیاهپوست شما یک جوری میگی آلمان یکی ندونه فکر میکنه آلمان قدرتمند ۱۹۴۱ رو میگی که همه میهن پرست بودند در اون و با فرهنگ اصیل مردم ژرمنی پروسی،بایرنی،اتریشی و ..