وزیر امور خارجه مجارستان تاکید کرد که وضعیت امنیت جهانی در حال حاضر بدترین وضعیت پس از پایان جنگ جهانی دوم است.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان تاکید کرد که وضعیت امنیت جهانی در حال حاضر بدترین وضعیت پس از پایان جنگ جهانی دوم است و در این راستا، رهبران جهان که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گرد آمده اند باید به خود یادآوری کنند که چرا این سازمان جهانی تاسیس شده است.

سیارتو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: گاهی احساس می‌کنم این کنفرانس صلحی که برخی از سیاستمداران از آن صحبت می‌کنند، بیش از هر چیز معنی‌دار، فقط تبلیغات است.

سیارتو در پاسخ به سوال شفافی مبنی بر اینکه آیا مجارستان در چارچوب هفته عالی مجمع عمومی سازمان ملل ابتکارات صلح را مطرح خواهد کرد، پاسخ داد: البته هم در اینجا و در اجلاس آینده نیز مطرح خواهیم کرد.

به گفته او مجارستان به دنبال ابتکارات صلح ادامه خواهد داد. سیارتو در این خصوص گفت: ما نماینده این موضع در سازمان ملل و نماینده این موضع در اتحادیه اروپا هستیم، آن را رها نخواهیم کرد و در تمام جلساتی که در آن شرکت می‌کنیم به دفاع از این موضع ادامه خواهیم داد.

او توضیح داد: در اتحادیه اروپا، من معمولا استدلال می‌کنم که حتی طرح‌های صلحی که توسط همکاران چینی و برزیلی پیشنهاد می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد. ما ممکن است نظرات خود را چه مثبت چه منفی داشته باشیم، اما حداقل آنها باید مورد بحث قرار گیرند.

امروز چهارشنبه وزیر امور خارجه مجارستان ابراز امیدواری کرد که در مجمع عمومی سازمان ملل گام‌هایی برای آرام کردن درگیری‌ها در اوکراین و غزه برداشته شود و در ادامه اعلام کرد که این دو درگیری می‌توانند خیلی سریع وضعیت امنیتی جهان را زیر و رو کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار