سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار سزارین در خراسان رضوی کمتر از ۴۰ درصد است

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک آمار سزارین در مادران بارداری که مراقبت‌های بارداری را توسط شبکه بهداشت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی دریافت کرده و تحت مراقبت قرار گرفته اند کمتر از ۴۰ درصد است.

محمد احمدیان مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه بیش از ۹۵ هزار زن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقعه بارداری را تجربه می‌کنند.

او افزود: بیش از ۸۰ درصد این بانوان برای خدمات مراقبتی خود به سیستم دولتی دانشگاه مراجعه می‌کنند و بقیه از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده می‌کنند.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این دانشگاه مراقبت‌های بارداری شامل مراقبت‌های پیش بارداری و دوران بارداری در ۹ نوبت و مراقبت‌های پس از بارداری در ۲ نوبت به مادران باردار ارائه می‌شود.

احمدیان با اشاره به اینکه دریافت به هنگام مراقبت‌های بارداری، منجر به کاهش ۴۰ درصدی میزان مرگ و میر مادران باردار در پنج سال اخیر در استان خراسان رضوی شده است بیان کرد: هم اینک میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی کمتر از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: میزان مرگ و میر مادران باردار در سطح کشوری حدود ۵۰ مورد در ۱۰۰ هزار است که این میزان در خراسان رضوی به کمتر از ۳۰ مورد در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دریافت مراقبت‌های به هنگام بارداری سبب شناسایی عوارض دوران بارداری و کاهش بیش از ۶۵ درصدی این عوارض و پیشگیری از بروز آنها شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.