سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

شبهه افکنی نسبت به وقف کاری علیه جامعه است

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برخی مواقع بعضی افراد نسبت به موقوفات ایجاد شبهه می‌کنند ولی بدانند که این خدمت به مردم و ضعفا نیست، چون امروز جامعه به شدت نیاز به موقوفاتی دارد که در راستای خدمت به جامعه باشند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف در سالن همایش‌های امامزاده سید علی (ع) برگزار شد اظهار کرد: امسال و با همکاری اداره کل اسناد و املاک قم، توانستیم قم را به عنوان نخستین استانی که توانست همه موقوفات منفعتی خود را دارای سند کند مطرح کنیم.


او افزود: بسیاری از موقوفاتی که واقف آن‌ها شخص پیامبر اکرم (ص) هستند، هنوز در مدینه موجود هستند که یکی از مهمترین آن‌ها بساتین سبعه هستند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه فردی یهودی که دارای املاک زیادی بود، بعد از مسلمان شدن بخشی از دارایی خود را به حضرت محمد (ص) هدیه کرد گفت: ایشان همان موقع آن باغ‌ها را برای مستمندان و نیازمندان وقف کردند. 

او ادامه داد: در طول تاریخ، واقفان بسیاری بخشی یا تمام اموال خود را با تاسی به وجود نازنین رسول خدا و ائمه معصومین (ع) وقف کرده‌اند چه اینکه موقوفات مربوط به صدیقه طاهر (س)، امیرالمومنین علی (ع) و دیگر اهل بیت (ع) نیز همچنان وجود دارند و آثار و برکات آن‌ها به مردم می‌رسد. 

اسکندری خاطرنشان کرد: وقف موضوعی است که مورد عنایت اسلام و پیامبر و ائمه معصومین قرار داشته و ما هم وظیفه داریم از موقوفات حراست کرده و در ترویج سنت حسنه وقف کوشا باشیم. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: برخی مواقع بعضی افراد نسبت به موقوفات ایجاد شبهه می‌کنند ولی بدانند که این خدمت به مردم و ضعفا نیست، چون امروز جامعه به شدت نیاز به موقوفاتی دارد که در راستای خدمت به جامعه باشند. 
او تصریح کرد: اینکه کاری کنیم تا افراد مایل به وقف، دلشان بلرزد و دست به چنین کاری نزنند، خدمت به مردم محسوب نمی‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.