سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس شعبه دانشگاه فردوسی مشهد در افغانستان

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه درحال برنامه ریزی برای ایجاد شعبه‌ای دیگر در کشور افغانستان است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه احداث شعبه دانشگاهی در کشور عراق را آغاز کرده و برنامه‌ریزی بعدی برای ایجاد شعبه‌ای دیگر در کشور افغانستان است.

مسعود میرزایی ادامه داد: هدف از ایجاد این شعبه در کشورهای دیگر، کاهش تعداد دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه فردوسی مشهد نیست و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه، با کاهش تعداد، بالا بردن سطح کیفیت آموزش و آینده‌نگری کارآمدی دانشجویان بین‌الملل در جهت نمایان شدن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان بیش از پیش انجام خواهد شد.

میرزایی افزود: در تلاشیم بتوانیم با بهترین کیفیت آموزش عالی به کشور همسایه ورود پیدا کرده تا مانع از ورود بیگانگان به منطقه شویم. از طرفی تعاملات اقتصادی در حوزه علم و فناوری با پروژه‌های این چنینی شروع می‌شود.

وی با اظهار تاسف نسبت به حضور تنها یک دانشگاه علوم پزشکی از ایران در عراق و عدم توجه به این ظرفیت در کشورهای همسایه، گفت: اگر از ظرفیت علمی و فناوری کشور برای ورود به کشورهای همسایه استفاده نشود، دخالت‌ها و حضور کشورهای غربی روز به روز در کشورهای همسایه افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در آینده نه‌چندان دور این طرح در کشور افغانستان نیز ایجاد خواهد شد، گفت: افغانستان غنی‌ترین کشور در حوزه صنایع معدنی است و لذا دانشگاه فردوسی در صدد ایجاد شعبه‌ای برای تقویت و آموزش مهارت‌های معدنی، متالورژی و زمین‌شناسی در این کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.