سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار حدود ۵۰۰ استارت‌آپ دانشگاهی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: باید برای آموزش‌های مهارت محور، کارگاه‌های مد نظر فراهم شوند.

جهانگیر یداللهی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: توسعه مدل‌های کارآفرینی منطقه‌ای در دستور کار این دانشکده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تبدیل دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم نیازمند منابعی مشخص خواهد بود؛ به طوری که برای آموزش‌های مهارت محور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیازمند نیروهای حق التدریس خواهیم بود.  

یداللهی تاکید کرد: باید برای آموزش‌های مهارت محور باید کارگاه‌های مد نظر فراهم شوند که هنوز این امر محقق نشده است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه‌ها فضای فیزیکی برای تاسیس استارت آپ ندارند و دانشجویان برای نوآوری نیازمند ۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان سرمایه هستند که در حال حاضر این بودجه در دانشگاه وجود ندارد.

وی ادامه داد: دانشکده کار آفرینی به دلیل نداشتن فضای کافی جهت استقرار استارت آپ‌های دانشگاهی، دانشجویان را به پارک‌های علم و فناوری معرفی خواهد کرد.

یداللهی تصریح کرد: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حدود ۵۰۰ استارت آپ دانشگاهی مستقر هستند. کار آفرینان با تجربه در کنار استادان تجربیات خود را در این حوزه به دانشجویان ارائه می‌دهند. یکی از اهداف ما گسترش فعالیت‌های دانشکده کار آفرینی است.

رئیس دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: اکنون ۶۳۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۹۰ دانشجوی دکترا در این دانشکده مشغول هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.