سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پیگیری سرویس مدارس تا خطر سگهای ولگرد برای دانش آموزان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: آموزش و پرورش توزیع کتاب‌های دانش آموزان و ابلاغ معلمان را تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پایان دهد.

 هاشمی در نشست ستاد استقبال از مهر گفت: ستاد استقبال از مدارس توسط وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ شده و برای همین مورد این جلسه تشکیل شد.


وی ادامه داد: ضرورت دارد پایداری شبکه‌های آب، برق و گاز در مدارس وجود داشته باشد که شرمنده دانش آموزان در روز‌های گرم و زمستان نباشیم.


معاون سیاسی امنیتی استاندار به موضوع توزیع کتاب و ابلاغ‌ معلمان اشاره کرد و گفت: لازم است آموزش و پرورش تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید این مشکلات را رفع کند و مدرسه ای بدون معلم و یا کتاب نباشد.


وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان کنده کاری‌های سطح شهر را ترمیم و بازسازی کرده و تا ۱۵ مهر از هر گونه کنده کاری‌ در محدوده مدارس خودداری شود.

هاشمی ادامه داد: در بحث حمل و نقل خیلی پیگیر شدیم، شهرداری‌ها هم حضور ندارند وعده‌هایی دادند که باید انجام شود.


وی به موضوع سرویس مدارس نیز اشاره کرد و گفت: به اندازه کافی مردم مشکل دارند و نباید بگذاریم تا مشکل سرویس مدارس نیز وجود داشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه سال تحصیلی امسال با حضور ۱۷۰ هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود گفت: لازم است همه دستگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید با این سازمان همکاری کنند.


جمالی به وجود برخی مشکلات در حوزه آب، برق و گاز مدارس نیز اشاره کرد و افزود: از دستگاه‌های خدمات رسان انتظار همکاری داریم و از قطع انشعابات برخی مدارس خودداری کنند.


سرپرست شرکت گاز استان هم در پاسخ به درخواست سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات اگر انجام نشود در انجام طرح ها و پرداختی یارانه مردم اختلال انجام می‌شود گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر وصول مطالبات در رتبه‌های آخر قرار دارد.


طالبی به جانمایی کنتور‌های گاز در برخی مدارس اشاره کرد و افزود: جانمایی ها استاندارد نیست و لازم است محافظ برای آنها نصب شود.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هم با ابراز گلایه از وجود سگ های ولگرد در خیابان های شهر گفت: سگ‌های ولگرد در نوبت صبح برای دانش آموزان خطراتی ایجاد می‌کند که لازم است برای این موضوع چاره اندیشی شود.


روستایی افزود: پیاده رو‌های تخریب شده در سطح شهر نیز در فصل زمستان برای شهروندان مشکل ایجاد می کند.


فرماندار بویراحمد هم گفت: در ایام بازگشایی مدارس در سطح خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌شود که عمده آن زیرساختی است.


مهدوی مطلق در رابطه با سرویس مدارس نیز افزود: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و یک شرکت دانش بنیان از یزد نیز برای خدمات دهی به استان دعوت شده است.


وی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر در سامانه مینو باس و سپند برای سرویس مدارس ثبت نام کردند.


فرماندار بویراحمد گفت: ۳۰ مینی بوس در یاسوج وجود دارد که عمدتا در اختیار بخش خصوصی است، اما سهمیه گازوئیل دولتی دریافت می‌کنند که در همین رابطه با دادستان مرکز استان مکاتباتی انجام شده که اگر به مدارس خدمات ندهند سهمیه سوخت آنها قطع می‌شود.


وی افزود: امیدواریم موضوع مهم سرویس مدارس با استقبال اولیا و همکاری مسئولان ذی ربط حل و فصل شود.


مهدوی مطلق گفت: برخی از مدیران مدارس با برخی سرویس مدارس قرارداد‌ بسته اند که درصدی به آن‌ها تعلق می گیرد و باید در این خصوص همکاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.