سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه پیوستن ارمنستان به اتحادیه اروپا را موضوعی مستقل خواند

روسیه تاکید کرد که پیوستن ارمنستان به اتحادیه اروپا مسئله‌ای است که فقط به ایروان مربوط می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که پیوستن ارمنستان به اتحادیه اروپا یک موضوع مستقل است که به ایروان مربوط می‌شود.

براساس گزارش آر تی، او در ادامه گفت: این حق حاکمیتی ارمنستان است که در مسیر‌های توسعه تاکتیکی و استراتژیک قرار بگیرد و در آن حق انتخاب دارد، با این حال روسیه به تماس‌های خود با ارمنستان، به عنوان شریک نزدیک مسکو ادامه خواهد داد.

پیش از این میخائیل یودوکیمف، سفیر روسیه در باکو اعلام کرده بود که هیات اتحادیه اروپا در ارمنستان در حال جمع آوری اطلاعات علیه جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه است. از سویی دیگر آرارات میرزویان، وزیر امورخارجه ارمنستان تایید کرد عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در ایروان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و آن‌ها به دنبال گسترش روابط خود با اتحادیه اروپا هستند.

پس از شکست ارمنستان از جمهوری آذربایجان در آخرین جنگ خود، ایروان متمایل به اتحادیه اروپا شده و روابط خود با روسیه را کمتر کرد. حتی آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان در فوریه ۲۰۲۳ در پاسخ به این سوال که آیا ایروان قصد تعمیق روابط با اتحادیه اروپا را دارد، گفت که کشورش به گونه‌ای عمل خواهد کرد که امنیت کامل آن را تضمین کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
ارمنستان = صلح طلب