سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ایل‌راه عشایری کوهرنگ نیاز است

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی ایل‌راه کمچه خدا به پنبه کال گفت: تکمیل این ایل‌راه به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمد محمودی اظهار کرد: براساس وعده داده شده از سوی سازمان امور عشایر کشور انتظار می‌رود امسال اعتبار مناسبی برای تکمیل ایل‌راه عشایری کمچه خدا به پنبه‌کال در شهرستان کوهرنگ تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: با احداث ایل‌راه کمچه خدا به پنبه‌کال در کوهرنگ مسیر ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری به خورستان حدود ۱۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ایل‌راه کمچه خدا به پنبه کال ۲۷ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۲۰ درصد این پروژه اجرا شده است.

وی یادآورشد: کمیته فنی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مجوز احداث ایل‌راه کمچه‌خدا به پنبه کال با عرض چهارمتر را با توجه به ضرورت و اهمیت آن در سال ۹۷ صادر کرده است.

محمودی ادامه داد: سال ۹۷ حدود سه کیلومتر ایل‌راه کمچه خدا به پنبه‌کال از طرف غار یخی شیخ علیخان کوهرنگ آغاز شد که پس از یک پروسه پنج ساله که به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود سال گذشته و امسال برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و پیمانکار مشغول به کار است.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود اعتبارات تکمیلی پروژه ایل‌راه کمچه خدا و به پنبه‌کال جذب و هر چه زودتر این راه ارتباطی مورد نیاز عشایر بهره‌برداری شود.

به گفته محمودی، قدمت تاریخی، وجود مراتع مناسب در مسیر و سخت‌گذر بودن مسیر کنونی برای قشلاق به سمت خوزستان از جمله دلایلی به شمار می‌رود که احداث ایل‌راه عشایری کمچه خدا به پنبه‌کال در شهرستان کوهرنگ را به عنوان یکی از مطالبه‌های به حق عشایر چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.

برچسب ها: عشایر ، ایلراه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.